• VeronikaK

Ni som gjort äggplock... hur många ägg brukar man få ut?

Och hur många ungefär brukar klara både infrys och upptining?

Jag fattar att det är olika men på ett ungefär?

• Svar på tråden Ni som gjort äggplock... hur många ägg brukar man få ut?
  • oceanney

IVF/ICSI #1 - korta metoden. 11 ägg. 9 befruktade. 2 tillbaka. 4 till frysen. Tre föll alltså bort med resterande 6 var av toppkvalitet. Gravid i vecka 23.

• Snösport

Långa metoden: 
    IVF 1: Gonal-F 450EI= 3 ägg ,  1 fint och 1 halvfint tillbaka , negativt
    IVF2 : Menopur  450 EI= 4ägg, 3 befruktade, 1 fragmenterat och 2 finfina tillbaka, negativt
    IVF3 Menopur 375EI = 2 ägg, 2 befruktade, 2 väldigt fina tillbaka, negativt
    IVF4 Menopur 375EI = behandling pågår men inte lika bra värden eller stl på äggblåsorna  än tyvärr

Eftersom det är så få blir det inte långtidsodlat utan ET efter 2-3 odlingsdagar.

• katt

hej

Nu läste jag inte hela tråden, första gången fick jag 14 ägg. Tio mognar sedan 4 som blev fertiliserad.

Denna gången fick jag 22 ägg 9 mognar och 5 som regerade på spermer.

Hoppas jag kunde hjälpa dig

• oceanney
    sennilotta skrev 2010-10-13 19:22:38 följande:
    IVF 1. 9 ägg, 4 befruktade, 2 till mig, 0 till frysen
    IVF/ICSI 2. 27 ägg, 16 befruktade, 1 till mig, 13 till frysen. Blev lite hyperstimulerad av de 27 äggen och det var INTE roligt efteråt, var väldigt sjuk.
    Hoppsan! Vilken skillnad mellan #1 och 2!! Vet man varför det blev så stor skillnad? Vilken dos Menupur/Puregon,Gonal-F fick du första respektive andra gången?
  • Skogsbruden

IVF 1: 8 ägg, 5 befruktade. Inget av toppkvalitet men det resulterade ändå i vår son.
    IVF 2: 11 ägg, 10 befruktade, 7 toppkvalitet så ett till mig som jag ruvar på nu och 6 till frysen.

För mig är skillnaden mot förra gången att jag mår mycket bättre psykiskt, min endometrios har inte kommit tillbara på samma sätt som innan efter graviditeten och så har jag gått på 14 akupunkturbehandlingar inför IVF. (En kompis gjorde 5 misslyckade syskonförsök och gick på akupunktur inför det sjätte och nu är hon gravid, så jag tror att det kan vara av stor betydelse om man har någon obalans i kroppen.) Jag bytte i och för sig klinik också så det är många förändringar för min del. Oj vilken lång utläggning det blev.

• sennilotta

Oceanney: Jag använde puregon och kommer inte exakt ihåg doserna men om jag under första ivf hade t.ex. 100 så hade jag 125 under ivf 2. Så det var en väldigt liten skillnad men jag fick ett såå mycket bättre resultat på ivf 2, vet inte vad det berodde på. Tyvärr ingen graviditet ännu, blir FET snart.

• oceanney
    katt skrev 2010-10-23 10:05:17 följande:
    Jag har haft dekapeptyl och puregon
    Jag också! Var gjorde du IVF? Jag gjorde min i Frankrike. Har inte hört någon i Sverige som fått just denna kombination.
  • katt
    oceanney skrev 2010-10-24 00:16:21 följande:
    Jag också! Var gjorde du IVF? Jag gjorde min i Frankrike. Har inte hört någon i Sverige som fått just denna kombination.
    Var kul, hejCool Jag gjorde min i Spanien.Solig  och är supernöjda denna gången.Plus
  • oceanney
    katt skrev 2010-10-24 09:15:11 följande:
    Var kul, hejCool Jag gjorde min i Spanien.Solig  och är supernöjda denna gången.Plus
    Stort grattis till plusset!!! Vilken vecka är du i nu? Jag är gravid i vecka 24 efter vår IVF.
  • mg79

TS: Läste på en sida om IVF att medelvärdet är ca 10 ägg... men vad de grundar detta på vet jag inte.

Jag fick också ut 10 st. (8 befruktade, inget till frysen, tyvärr negativt resultat)

• vinterbebis12

IVF 1: 5 ägg. 1 omoget och 2 befruktade. Bara ett med toppkvalitet så inget till frysen. Minus
    IVF2: 10 ägg, 4 omogna. 3 befruktade av toppkvalitet; 2 till frysen och 1 till mig. Ruvar just nu.

Är det bara jag som får så många omogna (tycker 4 av 10 låter mycket även om läkaren på kliniken sa att det var fullt normalt) eller räknar ni inte med dem?

• Lizz

IVF 1: 2 ägg, bägge mogna, bägge befruktade, inget toppkvalitet, bägge tillbaka=minus
    IVF 2: 4 ägg, alla mogna, alla befruktade, 3 toppkvalitet, en 10 p tillbaka, två till frysen=minus

Bägge gångerna Puregon, skall ju göra försök nr 3 med byte till Menopur.

• pco

icsi 6 ägg 2st blev befruktade av toppkvalité 1 till mig o 1 till frysen, ruvar nu på mitt första :)

• katt
    oceanney skrev 2010-10-24 14:26:44 följande:
    Stort grattis till plusset!!! Vilken vecka är du i nu? Jag är gravid i vecka 24 efter vår IVF.
    tack så mycket och stor grattis till dig med!GravidGlad
  • Buggan
    Skogsbruden skrev 2010-10-23 10:51:13 följande:

IVF 1: 8 ägg, 5 befruktade. Inget av toppkvalitet men det resulterade ändå i vår son.

IVF 2: 11 ägg, 10 befruktade, 7 toppkvalitet så ett till mig som jag ruvar på nu och 6 till frysen.

För mig är skillnaden mot förra gången att jag mår mycket bättre psykiskt, min endometrios har inte kommit tillbara på samma sätt som innan efter graviditeten och så har jag gått på 14 akupunkturbehandlingar inför IVF. (En kompis gjorde 5 misslyckade syskonförsök och gick på akupunktur inför det sjätte och nu är hon gravid, så jag tror att det kan vara av stor betydelse om man har någon obalans i kroppen.) Jag bytte i och för sig klinik också så det är många förändringar för min del. Oj vilken lång utläggning det blev.

Vet det här var sjukt många år sen men blev ändå nyfiken och hoppas på du kanske ser ändå :)

Kan du berätta lite mer om akupunkturen? Vart gjorde du? Låter ju väldigt intressant om hjälper.

Vilken klinik bytte du från o till?

Vilka hormoner fick du?
Svar på tråden Ni som gjort äggplock... hur många ägg brukar man få ut?