• cili79

Hur mycket är "ok" att blöda?

Har spolat ner vårt foster i toaletten idag... Gråter Makabert!
    Nu blöder jag så mycket att  jag fått byta stor binda tre gånger på en timme. Är det normalt?
    Har haft många missfall men aldrig så sent som i v 8 så det här är värre. När ska jag kontakta vården?? Har tid hos läkare på torsdag. Funderar just nu på om jag kan jobba i morgon..

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hur mycket är "ok" att blöda?
  • April barn

Jag vet tyvärr inte hur mycket det är normmalt att blöda, ring sjukvårdsupplysningen och fråga.
    Beklagar verkligen ditt mf , tycker inte du ska åka till jobbet om du mår dåligt eller känner att du inte orkar. Lycka till .

• volvofru

Skit i jobbet om du känner för det. Åk in till akuten om du känner dig orolig för blödandet. Oavsett om någon annan blöder mer eller mindre än dig så är det du som känner din kropp bäst. Känns det onormal och du har ont eller är orolig - åk in!
    Lycka till, tänker på dig!

• Sally

Jag tycker inte det låter bra.... Sorry att säga. 

jag tycker du ska kontakta vården, och acceptera inte att du ska avvakta, utan vara pushig så att du får komma in idag, punkt slut.  Om inte den vanliga barnmorskan kan hjälpa dig med remiss till gynläkaren, finns det någon privatklinik där du bor?  Om du säger det som det är, att du haft flera missfall tidigare, tror jag inte att de bråkar med dig för mycket.  Så har jag upplevt det i alla fall.  Hos en privat klinik behöver du betala (320:- här i Stockholm) men det är mycket värt i en sådan här sits. 

Lycka till!!

Svar på tråden Hur mycket är "ok" att blöda?