• kix01

Provera + Pergotime Hur manga har lyckats?

Hej,
    Jag och min man har forsokt fa barn sedan i Januari. Nu har min Lakare givit mig Provera for att sedan satta igang min agglossning med nagon medicin som jag tror ar pergotime. Vi har gjort bade hormon test pa mig och sperma prov pa min man och far resultaten i veckan. Kanns bra att ta tag i det aven om jag tycker det ar laskigt att ata hormoner och aven kanner mig ledsen for att vi skall behova gora det... Jag undrar om er andras erfarenheter runt detta? Hur manga har lyckats? Och hur lang tid tog det etc?  Skulle vara jattetacksam om nagon vill dela lite erfarenheter...

• Svar på tråden Provera + Pergotime Hur manga har lyckats?
  • dragonesse

Jag blev gravid på min andra pergotime-kur. Åt provera för att få igång mensen och åt först enkelkur som inte gav något resultat, fick ingen ägglossning. Sedan åt jag en ny provera-kur plus en dubbel kur pergotime och då lyckades vi! Är nu gravid i vecka 32!

(¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • Fimpen72

Jag åt pergotime och primolut nor (provera) för några år sedan.
    Det tog sig på tredje kuren =)

• kix01

ah! Grattis till er bada! Hade ni nagra biverkningar? 

• Fimpen72
    kix01 skrev 2010-10-11 05:12:37 följande:
    ah! Grattis till er bada! Hade ni nagra biverkningar? 
    Jadå. LIte huvudvärk, blodvallningar (man känner sig plötsligt varm)
    Men annars ingen större fara
  • kix01

ok tack for era svar! Jag ater nu provera och metformin och skall nar mensen kommer borja ata Pergotime. Hoppas det funkar ;) 

• NewYork2011

Hej!

Kix01 hur hardu fått tag på pergotime??

Bor i Göteborg och det har varit slut länge här...de såger den 20/11 nu men vågar inte hoppas på det, datumet har skjutits upp i omgångar...

Mvh Jessica

• hjärtat75
    NewYork2011 skrev 2010-11-11 20:11:24 följande:
    Hej!

Bor i Göteborg och det har varit slut länge här...de såger den 20/11 nu men vågar inte hoppas på det, datumet har skjutits upp i omgångar...

Mvh Jessica
    Visst är det så trist med Pergon? Jag har till å med ringt till leverantören i Sverige för att höra mig för lite. Svaret jag fick kändes inta alls roligt.
    De kan tyvärr inte se inleveransdatum överhuvudtaget. Så hon blev förvånad när jag nämde 20/11 vilket var det besked som även jag fått. De har tydligen bytt ut tillverkningsmaskinen och den "nya" fungerar inte som den ska. SÅ TRÅKIGT. Jag skulle påbörjat min andra kur i söndags. Jag frågade även om något ersättnings alternativ. Det finns inte i Sveriga pga bristande vinstintresse i dessa små piller.. Det gör en hårresande. Det är ju våra liv de inte vill investera i.
    Det finns alltså inget annat godkänt preparat i Sverige. Men det finns likvärdig medicin att köpa från utländska apotek. Men jag är för feg för att testa det.

kix01- Jag har fått mina första två barn med hjälp av Pergotime. Det tog ca 4st kurer. (dubbel kur)
    Lycka till
  • helena29

Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på...
    Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....?
    Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?

• kix01
    NewYork2011 skrev 2010-11-11 20:11:24 följande:
    Hej!

Mvh Jessica
    Hej jag bor utomlands sa jag fick av min doktor har. Det var inte Pergotime som jag trodde dock utan nat som hette clomifen. Har ni hort talas om det? Jag har aven fatt diagnosen pcos och ater metformin for det och haller mig till en LCHF diet sa jag hoppas det skall hjalpa. 
    Jag onskar er alla lycka till! 
  • kix01
    hjärtat75 skrev 2010-11-11 20:37:50 följande:
    Visst är det så trist med Pergon? Jag har till å med ringt till leverantören i Sverige för att höra mig för lite. Svaret jag fick kändes inta alls roligt.
    De kan tyvärr inte se inleveransdatum överhuvudtaget. Så hon blev förvånad när jag nämde 20/11 vilket var det besked som även jag fått. De har tydligen bytt ut tillverkningsmaskinen och den "nya" fungerar inte som den ska. SÅ TRÅKIGT. Jag skulle påbörjat min andra kur i söndags. Jag frågade även om något ersättnings alternativ. Det finns inte i Sveriga pga bristande vinstintresse i dessa små piller.. Det gör en hårresande. Det är ju våra liv de inte vill investera i.
    Det finns alltså inget annat godkänt preparat i Sverige. Men det finns likvärdig medicin att köpa från utländska apotek. Men jag är för feg för att testa det.

kix01- Jag har fått mina första två barn med hjälp av Pergotime. Det tog ca 4st kurer. (dubbel kur)
    Lycka till
    ah vad positivt att hora nagon som har lyckats ;) 
    Lycka till igen far man saga!

• kix01

What is Clomid?

Clomid is the brand name for the fertility drug clomiphene citrate. Clomiphene citrate may also be sold under the brand name Serophene. Whether you’re taking the brand name Clomid, Serophene, or a generic version of clomiphene citrate, it’s all the same drug. (Think of Clomid in the same way that we use Kleenex® to refer to facial tissues.)

Clomid is the most well-known fertility drug, probably because it is the most commonly used. And with good reason. About 25% of female factor infertility involves a problem with ovulation, and clomiphene citrate, as a fertility drug, is easy to use (taken as a pill, not an injection), with not too many side effects, is pretty inexpensive compared to other fertility drugs, and is effective in stimulating ovulation 80% of the time.

Har ar lite info om Clomid. Jag vet inte om man kan fa tag pa det i Sverige. Det fungerade for mig denna forsta gangen och jag har haft agglossning. Inga biverkningar direkt sa jag antar att jag kan saga att jag rekomenderar det baserat pa det lilla jag vet...
  • hjärtat75
    kix01 skrev 2010-11-12 02:54:42 följande:
    What is Clomid?

Clomid is the brand name for the fertility drug clomiphene citrate. Clomiphene citrate may also be sold under the brand name Serophene. Whether you’re taking the brand name Clomid, Serophene, or a generic version of clomiphene citrate, it’s all the same drug. (Think of Clomid in the same way that we use Kleenex® to refer to facial tissues.)

Clomid is the most well-known fertility drug, probably because it is the most commonly used. And with good reason. About 25% of female factor infertility involves a problem with ovulation, and clomiphene citrate, as a fertility drug, is easy to use (taken as a pill, not an injection), with not too many side effects, is pretty inexpensive compared to other fertility drugs, and is effective in stimulating ovulation 80% of the time.

Har ar lite info om Clomid. Jag vet inte om man kan fa tag pa det i Sverige. Det fungerade for mig denna forsta gangen och jag har haft agglossning. Inga biverkningar direkt sa jag antar att jag kan saga att jag rekomenderar det baserat pa det lilla jag vet...
    Det finns inte att få tag i i Sverge utan man får söka upp ett nätapotek som sänder preparatet till Sverige via posten. Svenska läkemedelsverket har inte godkänt något annat än Pergotime. Det är samma verkämne i Pergo som i din tablett. Så synda att inte de kan godkänna fler nu när Pergo strular så.
    Kram och lycka till du med.
Svar på tråden Provera + Pergotime Hur manga har lyckats?