• miss nöjd

Trombyl/Albyl - blöder det mer vid MF då?

Jag har på eget bevåg efter att läst såååå mkt om Albyl Minior börjat äta detta nu efter jag haft 6 missfall innan. Är i v4+3 nu typ. Undrar bara om det iaf blir MF - borde inte Albylen då göra så det blöder mer och är mindre lättstoppat eftersom det blir förtunnat? Ngn som vet detta? Jag brukar blöda väldigt mkt iaf vid vanlig mens så jag är lite orolig nu om det blir MF....?

• Svar på tråden Trombyl/Albyl - blöder det mer vid MF då?
  • cili79

Hej!

Jag kan inte svara i ditt fall såklart, vi reagerar nog olika alla. Jag tror inte du behöver oroa dig.
    Jag har ätit 75 mg Trombyl och min blödning är som en riklig mens, ungefär som det brukar vara vid mina missfall. Jag känner ingen skillnad för att jag ätit blodförtunnande. Som sagt, jag tror inte du behöver oroa dig.

Lycka till! Håller tummarna!
    /Cili

• miss nöjd

ok. Ja, jag ska inte måla fan på väggen men när man "förväntar" sig missfall så börjar man ju tänka.... Hoppas iaf att det blir som med dig då, om det misslyckas även denna gång. Har inga krafter för en riktig syndaflod...

• miss nöjd

Ngn annan som har någon erfarenhet?

• Kronjuvel

Hej!
    Beklagar dina missfall. Jag har nu haft två stycken mycket tidiga missfall på raken, båda i v.4, och det är verkligen fruktansvärt  Gråter. Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor då jag själv aldrig knaprat blodförtunnande tabletter någon gång. Men efter två mf efter varandra så börjar man ju fundera i fall det kanske skulle hjälpa att ta typ Albyl Minior, men är sådana tabletter receptbelagda? Jag undrar vilken dos ska man ta för att det ska vara riskfritt och inte få i sig för mycket och när i menscykeln man i så fall bör börja med tabletterna och hur länge man ska ta dem? Håller tummarna för dig att allt går bra!

• frux
    Kronjuvel skrev 2010-10-14 18:56:22 följande:

Hej!
    Beklagar dina missfall. Jag har nu haft två stycken mycket tidiga missfall på raken, båda i v.4, och det är verkligen fruktansvärt  Gråter. Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor då jag själv aldrig knaprat blodförtunnande tabletter någon gång. Men efter två mf efter varandra så börjar man ju fundera i fall det kanske skulle hjälpa att ta typ Albyl Minior, men är sådana tabletter receptbelagda? Jag undrar vilken dos ska man ta för att det ska vara riskfritt och inte få i sig för mycket och när i menscykeln man i så fall bör börja med tabletterna och hur länge man ska ta dem? Håller tummarna för dig att allt går bra!

nej, Albyl är inte receptbelagt. Men det är doser om 250 så man måste dela tabletten för att få 75mg- dlea den i 4 delar...
    Ingen annan som vet ngt om min fråga??
  • Annica P

Beklagar verkligen!
    Kan bara tala om vad jag upplevt och det är två missfall utan Trombyl och två med. Tänkte först säga att det inte var någon skillnad, inte heller på mens med Trombyl. Dock kommer jag just nu på att det två missfallen med Trombyl slutat i skrapningar för att allt inte kommit ut, inkl störtblödning och ambulans vid det första. De två senare, med Trombyl, har kroppen klarat av sig själv utan speciellt stora blödningar. Samband eller inte, men utifrån mina erfarenheter är det ingen fara.

Lycka till!

Svar på tråden Trombyl/Albyl - blöder det mer vid MF då?