• l1n0a

Pepticate som välling

Vi har en son (5,5 månad) som äter Pepticate ersättning sen en tid tillbaka men som helt plötsligt vägrar äta mer än halva flaskan och nu vaknar en gång timme varje natt. Jag har nu börjat fundera på om vi ska försöka ge honom välling vid ett tillfälle på dagen (till en början) och se om detta kan hjälpa.

Jag skulle dock behöa lite råd och höras andras erfarenheter innan jag gör detta.

Är det någon som kan rekomendera någon speciell blandning? Rismjöl, Maizena eller den tredje (som jag inte minns nu). Måste man koka ny redning till varje omgång väling eller vet någon om den kan förvaras i kylskåp eller på annat sätt? Hur mycket välling ska man ge när man vanligen ger 200ml ersättning? Sonen vägrar verkligen ta flaskan just nu och vi har hela tiden trott att det är för att han helt enkelt är mätt. Men som sagt, från att ha sovit från 07-19 varje natt så har han nu i 10dagar vaknat en gång i timmen på nätterna. Inatt va vi tvunga att mata då inget annat hjälpte, efter detta somnade han direkt.

Eller om någon vet hur jag kan få honom att ta flaskan igen. Har testat babysitter, leka, ligga, hålla själv, snuttefilt över huvudet, ALLT!

Jättetacksam för svar då sömnbehovet ju har kommit tillbaka när sonen äntligen började sova bra :)
  • Svar på tråden Pepticate som välling
  • evy01

jag har samma problem. Men jag ammar och ger honom ersättningen pepticate. Han måste ha ersättning under natten numera också. Förut kunde han somna om bara på amning. Nån annan kanske har nåt bra svar. Min bebis är 5 månader. När kan man börja med välling?

pepticate, flaskmatning, sover dåligt på natten
  • hannis

Era bebisar genomgår ett stort utvecklingssprång. Typiskt för detta språng är orolig sömn och att barnet nu börjat vakna många gånger varje natt. Välling hjälper sannolikt inte utan det är bara att trösta, ge bröstet/flaskan/nappen, finnas nära och tänka på att det går över.

Svar på tråden Pepticate som välling