• Mims

Snart får jag veta om jag duger!!

Ville bara dela med mig lite...

Funderade mycket och länge på att bli äggdonator innan jag tog mitt beslut att verkligen bli det!

Igår var jag kallad till HS för ett samtal med kurator, läkarundersökning och provtagning.
    Nu sitter jag här, nervös, förhoppningsfull men ändå lite rädd för att inte bli godkänd..

När de tar prover så kollar de HIV, Hepatit B, Hepatit C, HTLV 1, HTLV 2 samt Syfilis. De kollar blodgrupp och så oxå.

De är jätte noga
    med att donatorn ska matcha mottagaren så bra som möjligt utseendemässigt.

Anledningen till att man inte skulle få donera är om man fått nån slags psykos och försöker föröka jorden själv. Det är viktigt att man är i psykisk balans och vet vad man ger sig in på.
    Att de ev barnet/barnen kan komma att söka upp en efter ett antal år.

Det sparas uppgifter om mig, mitt utseende och ett personligt brev som jag skrivit till ev barn som de kan ta del av i mogen ålder.

Förutom mina barn så är det här det absolut bästa jag beslutat mig för att göra...

Jag vill verkligen göra det här, av hela mitt hjärta!!

Håll tummarna för mig är ni söta!!!

• Svar på tråden Snart får jag veta om jag duger!!
  • Agronom

Stor kram till dig för att du är så generös och hjälper andra kvinnor som vill ha barn!!!!!

• elif

Fantastisk initiativ, beundransvärt, tänk om det fanns fler som resonerade som du???
    Jag själv behöver ingen äggdonation, kan tyvärr inte heller donera pga sukdom. Jag har själv mottagit organ, lever. Önskar det fanns fler som du!!!!

• Linisen

Mims!

Gulle dig som gör att såna som jag har en chans att få bli mamma!!
    Det är verkligen guld att det finns de människor som är villiga att ställa upp på människor på det viset.

Själv står jag med i äggdonaitonskö som mottagare och i Göteborg är väntetiden verkligen jättelång.

Vill härmed skicka massor och åter massor av kramar till dig för ditt mod och din ödmjukhet inför det som du gör!!

Kramar från Linisen- en som behöver ägg

• mamma 01

Mims:
    Tycker du gör en helt otrolig insatts.

När jag har fött alla barn jag vill ha ska jag göra precis som dig!!

• lindaiv

hallåjsan... Ja, det är så bra å helt otroligt att det finns folk som ställer upp & gör en insats.

För det är ju lite så , man ger av vad man har & kan bidra med. Samt vad man tycker är viktigt!!!

Nu har jag ju tyvärr själv svårt att få barn men, det är inga fel på mina ägg!!! Och jag har många kvar. Mer än dom flesta i min ålder.....(p.g.a Pco´s)

SÅ när jag fått barn till oss som vi önskar & hoppas på, så ja då vill jag gärna donera ägg om jag får. Efter som jag vet hur viktigt det är

/ Ha det gott.....

• Venus
    Åhhh underbart
    Fler donatorer behövs...
    Själv är jag mitt uppe i allt nu, ska om allt går vägen donera ägg om ca 2½ vecka första vändan
    Läs min dagbok om du är nyfiken på hur jag har upplevet det hela hittills
  • aylaen

hej hej!
    håller presis på med mitt första ivf
    men har tänkt..går detta vägen å så..
    så skulle jag nog kuna bli donator oxå

• Utlandssvensk

Toppen toppen att det finns människor som du. Ryser av bara tanken på vad du går igenom för att ge andra kvinnor en chans att få bära ett barn. Fantastiskt!
    BRAVO!!!!!!!!!!

Svar på tråden Snart får jag veta om jag duger!!