• leia83

Hcg på 6,8 vågar jag vara glad?

Fick svar på mitt blodprov för någon timme sedan, är å RD 11 idag och hcg nivån var på 6,8.
    Min svenska klinik som tog provet sa att man inte kan utesluta graviditet men inte heller med säkerhet säga att jag är gravid. Min klinik i Riga som gjorde min ÄD sa att jag är gravid och ska ta ett nytt test på måndag. Jag vågar inte var glad, ska jag vara det?
    Varför säger dom så olika?
    Har läst att värden över 4 visar graviditet...
    Vad var era hcg värden på? vilken RD var ni på? och hur gick det sen?
    Jätte tacksam för svar. 

• Svar på tråden Hcg på 6,8 vågar jag vara glad?
  • Lilla Fia 65

Det ska vara minst 40 om man är gravid på dag 11. Men man vet aldrig. Det kan bero på vilken dag man räknar som dag 1. Sluta inte med medicinerna inna du testat igen. Hoppas!

• Lilla Fia 65

Nej usch jag kan ha fel! Jag menar dag 12. Sluta inte med medicinerna är mitt enda råd Leia.

• leia83

nej jag ska fortsätta på medicinerna. 
    Men i tabeller man läser står det ju mellan 4-50 i vecka 3 

• Bette

Hej,

Jag hade på ruvardag 13, 364 i HCG värde. Vet inte vad som är normalt att ha, det är så olika beroende på om man är låghormonare eller inte. Men sluta inte med medicinerna och ta ett kissprov också och titta.

Bette

• leia83

kisseprov visar negativt, men på kliniken säger dom att jag är gravid...Förvånad. Jag fattar ingenting. Ska ta igen på måndag. Är skiträdd att det inte ska vara något. Det står ju i tabeller att över 4 räknas som gravididtet.....

• har 2 vill ha 3

jag vill inte göra dig besviken men när jag har ruvat har mitt hcg legat på() 29 på dag 11-12 det steg till 58 på dag13-14 blev missfall i vecka 6-7 visste om det eftersom hcg inte steg som det skulle och( 2 ruvningen låg det på 78 och steg hela tiden som det skulle) med( 3 ruvningen blev hcg prov ungefär som ruvning 2) (,3 ruvningen steg hcg till 19 på dag 10 och dag 12 hade det stigit till 25 blev också missfall likadant på 4 det ska fördubblas varannan dag men sluta ej med medicinen kan ju vara olika från person till person kram

• Vickan I

Tycker tyvärr också att det låter vädligt lågt.

Att din gravtest idag också visade minus, indikerar ju att det inte gått vägen denna gång. jag tycker det låter som att ägget fäst till en början så att hcg börjat bildas, men att det sedan avstannat av ngn anledning.

Så fick jag senast vid FET. Tog inget blodprov, men plussade svagt på RD 11 och ännu svagare på RD 12. Förstod att det inte var bra. På tesdagen var det minus och mensen kom två dgr efter när jag slutat med vaggisarna.

Håller tummarna dock!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • leia83

Har inte testat innan idag, testade för fyra dagar sedan. 
    Nu tog jag ett test precis för 5 minuter sedan och det visade svagt Plus . Det betyder väl att mitt hcg har ökat?

• Mammiztill2

Under 5 är man inte gravid.
    Jag har haft en del med  hcg mätt i blodet vid mina utomkvedshavandeskap.
    Då jag hade 6.7 "frisk förklarades" jag.

Men håller tummarna för dig, att det ökar på

• Zinzie
    leia83 skrev 2010-10-09 18:44:21 följande:
    Nu tog jag ett test precis för 5 minuter sedan och det visade svagt Plus . Det betyder väl att mitt hcg har ökat?
    För att urinproven ska visa positivt behöver du runt 15 i urinen, vilket innebär mycket högre i blodet Så ditt hcg stiger garanterat och det har antagligen stigit ganska mycket.
  • Thi 08
    leia83 skrev 2010-10-09 18:44:21 följande:
    Oj hoppas att det ökar på nu, att ägget "bara" fäst lite senare än beräknat.  Jag testade väldigt starkt positivt ruvardag 14 och när jag två dgr senare testade  bara för att få se plusset så var det mkt svagt. Så jag tror att dessa tester är väldigt bra! OCH om du nu ligger över 25 (vilket krävs för clearblue?) så har det ju ökat på i bra takt. HOPPAS!
  • leia83

YEAH Tack før era svar. Då vågar jag alltså vara glad nu igen?
    Jod det var cb. ska læmna blodprov igen på måndag. HI HI Nu børjar jag bli riktigt glad.
    kram

• Bette
    leia83 skrev 2010-10-09 22:58:26 följande:
    YEAH Tack før era svar. Då vågar jag alltså vara glad nu igen?
    Jod det var cb. ska læmna blodprov igen på måndag. HI HI Nu børjar jag bli riktigt glad.
    kram
    Hoppas innerligt det ökar på sig och att du verkligen är gravid Solig.

Kram{#emotions_dlg.flower}

Bette
Svar på tråden Hcg på 6,8 vågar jag vara glad?