Marelb skrev 2010-10-06 09:30:56 följande:
Jag har en dotter på 2,5 mån och har redan gjort de första blodproverna. Nu dröjer det ju 6 mån till nästa (minst) men jag hör av mig till dem när jag slutat amma för bokning av läkar/kurator tid osv. Spännande att du också vill donera.
Hoppas du vet vad du ger dig in på när du säger att du vill donera "privat"? Oftast gör man bara korsdonation och det gäller att vara säker på vad man gör om man nu inte korsar. Man behöver ju överhuvudtaget inte annonsera! För mig känns det självklart att donera till den som är bäst lämpad och som står högst upp i kön. De har ju antagligen också väntat längst. Däremot om jag kände någon som behövde göra ÄD så skulle jag absolut kunna göra en korsdonation för att hjälpa dem fram i kön. Läs vår tråd för äggdonatorer. I den TS finns många länkar du kan ha nytta av!

Jag bloggar även om min ÄD.
Jag tänkte nog mera att "privat" var om jag kände nån men jag tänker inte "annonsera" ut mina ägg utan ger dem till de som står först i kön där kvinnan liknar mig.
Ammar du din 2,5 mån?(Jag ser att våra döttrar är födda samma dag) Jag tänkte att VUL kanske är svårt när man ammar då hela äggstockar, livmoder osv. är i vilofas.