• GulTussilago

Bilbarnstol som är säker, rymlig och tar liten plats, finns det?

Nån som har bra tips om vilken bilbarnstol vi ska köpa?

Den ska klara 25kg i baksätet. Ha relativ hög rygg så den inte växes ur för tidigt. Ta liten plats både på längden och bredden. Och så ska den ju vara bekväm och lättanvänd (och billig )

Nu har vi en Acta Duoflex XTP från 2005. Den är för kort i ryggen, lite för korta bälten,  tar lite väl stor plats och är bara godkänd för 18kg bak (trots att det står 25 kg på alla platser i instruktionsboken!!)

• Svar på tråden Bilbarnstol som är säker, rymlig och tar liten plats, finns det?
  • cicci85

Britax Twoway är ju den stol som funkar längst tid, annars har de andra ungefär lika hög rygg som duoflexen. Twowayen tar mindre plats än duoflexen men är bredare, duoflexen är ju en av de smalaste. TW är godkänd till 25 kg på alla platser, kostar just nu 1700kr tror jag, enkel att montera!

• GulTussilago

Testade en Britax en gång (2 år sedan), men den passade inte i min dåvarande bil. Dessutom hade den en vass liten klack/kil som fälldes ner och fästes med ett band. Det var en väldigt dålig lösning som var ostabil och gav märken i sätet.. Men det var förhoppningsvis en märklig modell som utgått nu

Ska kika mer på Britax, för har hört många som är nöjda med dem!

Tack!

• thecarseatlady

Jag skulle testa både Britax Two-way och Hi-way och se vilken som passar bäst i bilen och åt barnet.

• tinis77

Jag skulle testa en two-way. Min femåring har bra plats kvar i sin innan den är urvuxen så den räcker länge.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
Svar på tråden Bilbarnstol som är säker, rymlig och tar liten plats, finns det?