• Tant Green

När leker man med Barbie?

Jag kom på att min 5-åring kanske "borde" ha en Barbiedocka... hon har visserligen aldrig visat något intresse för det, men det känns som att det hör till allmänbildningen Själv hade jag nog bara en (och lekte aldrig med den, höll bara på att byta kläder) och jag har för mig att vi var runt 7-8 år då, men nu när jag kollade på BRs hemsida står det att Barbiedockorna/tillbehören är för 3-6 år. Är det lite "sent" att köpa en till en 5,5-åring (tänkte till julklapp)? Känns som att ungarna slutar leka mycket tidigare nu än för 20-30 år sedan...

• Svar på tråden När leker man med Barbie?
  • S vali s

Vår dotter fyllde 5 för ett par dagar sen och har lekt med Barbie sen hon var 3år
    Just nu är hon inne i en väldigt intensiv "Leka med Barbie period" men det går liksom i vågor

Den late får brått när det blir kväll
  • Trisse78

Min sexåring leker med sina Barbiedockor i omgångar. De senaste veckorna har de varit väldigt aktuella.

Hon har lekt med dem sedan hon var ca 3,5 år.

Tycker gott att du kan köpa en barbie till din flicka i julklapp.

• Tant Green

Tack. Bättre sent än aldrig Det blir nog en, eller två, antar att det är roligare om det är två.

• mittochditt

nu ser ju barnen barbie och diamantslottet å barbie och de tre musketörerna eller vad den heter... så då blir de aktuellt me barbie igen (e väl alltid aktuellt men mer eller mindre) ju mer andra pratar om det desto mer blir de andra nyfikna å intresserade.
    men 4, 5 år ingar leker massor me barbie har jag märkt... sen om de e positivt eller ej e ju upp till dig, jag har inte tagit skada iaf (enligt mig själv iaf haha)...

• Emilia75

Det enda svaret får du om du köper en Barbie och ger din dotter. Gillar hon den så leker hon med den, annars inte. Alla är olika. Vissa leker aldrig med Barbie, vissa gör det länge...
    Du kan aldrig tvinga henne, låt henne gå på lusten..!

Men har hon aldrig frågat efter en Barbie så kanske hon helt enkelt inte är så intresserad av dem..?

/E

• 010306

Här leker både 4 åringen , 7 åringen & 9 åringen med Barbies i hop

• Loriyana

Min dotter älskar att leka med sina barbiedockor. Jag köpte en stor påse med barbiedockor och kläder och tillbehör på ett loppis för 50kr när hon precis fyllt 3, och hon tyckte det var jättekul. Hon leker dock mest med sina "stora" dockor. När vi leker tillsammans blir det dock ofta Barbiedockorna eftersom jag kan hjälpa henne på med kläderna och sånt. Hon fyller snart 4.

• Tant Green

Jag har löst det nu genom att köpa några dockor + lite kläder från en kompis, så hon får testa utan att det blev så dyrt.

Svar på tråden När leker man med Barbie?