• Emma Erika

Progesteron Gele, hjälp!?

Hej

Jag har precis fått utskrivet progesteron gele som jag skal smörja med i ca 2 veckor...frågan är nu,, bäst att ta det på kvällen?

Usch är lite nojjig..graviditeten går så bra .. kan det vara dumt att börja med detta nu då? Eller ska det inte vara negativt. Nån som har erfarenhet med progesteron?

/tacksam för alla svar :)

• Svar på tråden Progesteron Gele, hjälp!?
  • Ninninn

Hej!

Ja har bara en liten fråga! varför ska du smörja dig med sån kräm?? e du gravid nu?vilken vecka?
    ja undara bara för att ja har 4 missfall i bagaget och funderar på att köpa en progesteron kräm. Har du fått den utskriven av läkare?

• I väntan på

inte efrarenhet av kräm fick utskrivet suppar att föra upp jag tog morgon å kväll i 2 veckor å de ledde till en lite skrota som ligger på golvet framgör ,mig och är 3 månader nu :) Önskar er lycka till.

Jag skulle ta på kvällen då man ligger kvar i sängen så inte alt far ut..

• Emma Erika
    Ninninn skrev 2010-10-03 18:29:30 följande:
    Hej!

Ja har bara en liten fråga! varför ska du smörja dig med sån kräm?? e du gravid nu?vilken vecka?
    ja undara bara för att ja har 4 missfall i bagaget och funderar på att köpa en progesteron kräm. Har du fått den utskriven av läkare?
    Hej, jag har 6 missfall i bagaget och är nu gravid i vecka 9 och ska därför ta denna kräm:) eller gele. Fick den utskriven av min gyn/läkare som jag har varit under utredning hos. Provade förut att få det utskrivet av min vanliga läkare men det var inte lätt utan var tvungen att vänta tills utredningen. Lycka till !
  • Sidy

Jag ställer mig faktiskt lite frågande till varför din läkare skrivit ut Progesteronkräm! till Dig?
    MIn bakrund ser ungerfär ut som Din och då bör man istället få Prgesteron vagiatorer.
    Vagiatorer som man tar 3 ggr./dag t.o.m v.10-12.
    Om Du nu blivit gravid på "vanligt sätt" vill säga, är det genom IVF gäller annat.

Tycker att Du skall ta upp detta med Din läkare.

Svar på tråden Progesteron Gele, hjälp!?