bizzziie skrev 2010-10-01 15:18:52 följande:
Jag var 20 när jag fick första och 24 nu när jag fick andra.. enda gångerna jag känner mig ung är när jag går på föräldragrupp eller typ öppna förskolan.. då är alla 35 med första barnet och jag "bara" ung förälder och dessutom TVÅ barn.. fast jag tycker fasen det är mer konstigt att alla är över 35 med första barnet än att jag är 24 med två.. det håller säkerligen inte dom med om eftersom vissa verkar vilja ösa massa tips och råd över mig.. haaaallå, jag har två barn, ni har ett.. tack men nej tack!!! Tråkigt..

Synd att du upplever det så. Fick som sagt första vid 22 och andra vid 24 års ålder. När jag fick trean vid 31 år kände jag mig redan gammal och nu vid nästan 35 med fyran så känner jag mig riktigt gammal!

kan inte tycka att jag är en bättre mamma nu än vad jag var vid 22. Beror nog mer på personlighet och omständigheterna kring en.
Typiskt äldre att tro att de kan "mer"...men jag kan säga dig att jag fick råd från min styvmor med fler om hur "det måste vara" även när jag fick trean vid 31 års ålder...

. Räknar med det med fyran också...haha.
Så bry dig inte om det.
Kramis