• Idapida83

ersättning hur ofta?

Hejsan! Jag ger min 3 veckors gamla son ersättning. Han villa bara ha ca. 60 ml varje gång var tredje timme eller var fjärde timme, ibland varannan timme. Jag tycker att det är på tok för lite men jag kan ju inte tvinga i han mer om han visar sig mätt! Ni som ger ersättning, hur mycket vill era små ha och hur ofta? Jag blir nervös för enligt ersättningspaketet ska dom äta mer per gång! Han somnar också när han äter så han sätter i halsen nästan varje gång, sen sover han i nån kvart och vill ha mer sen.

• Svar på tråden ersättning hur ofta?
  • Cilia77

Jag började komplettera amningen med ersättning när min dotter var 5 veckor (hon är nu 10 veckor). Hon äter mellan 60 och 120 ml per gång. Hon kan verka mätt på bara 60 ml utan att ha fått bröstet också. Prova att erbjuda flaskan oftare om du känner dig orolig, vill han inte ha så är han nog inte hungrig. Lycka till! 

BF 2010-07-28
  • Kazeer

Min yngste har aldrig ätit så stora portioner eller så sällan som det står på ersättningspaketet. Han har velat ha mat var tredje timme och har tydligt visat när han varit mätt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden ersättning hur ofta?