• Mammas V

Ni som har fött fler, skilde de sig??

Hade ett 9 månaders helvete som sen skulle avslutas med 3dygn otrolig smärta!
    Jag är livrädd och vill aldrig göra om detta! Men barnet vill vi ju ha...

Ni som fått flera barn, skilde sig era graviditeter och förlossningar??

de gjorde så förbannat ont, ryggen skulle gå av, åkte in 3ggr och sista gången fick ja sova där. dygnet senare kom han äntligen ut. Jag krysta i 20min och de va de bästa av allt för då vart ja förbannad. Men tiden tid...ja vill bara inte igen.

• Svar på tråden Ni som har fött fler, skilde de sig??
  • Kazeer

Mina graviditeter har varit ganska likartade. Mycket illamående. En del komplikationer. Sjukhusvistelse. Prematura och tillväxthämmade barn.

Förlossningarna har varit olika. Den första var en vaginal förlossning efter igångsättning. Den andra var halvakut snitt (skulle ha blivit igångsatt men det gick inte att vända bebisen rätt).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Tussen79

Min första förlossing var fruktansvärd, och det var massor som gick tokigt, och jag var livrädd för nästa förlossning, men oj vilken skilnad. Vist gjorde det ont även den gången men det gick mycket fortare och jag tror att man är mer förberedd andra gången. man vet vad det är som väntar och blir inte lika överaskad.

lycka till

• lia76

Första graviditeten var rätt så OK.
    Illamående första 12-13 veckorna. Ca 3 månader innan BF fick jag foglossning. Kunde knappt vända mej i sängen om nätterna.
    Värkarna satte igång *pang-bom* på BF+5 och de höll i sej till BF+8 då jäntan behagades flytta ut. Krystade i 9 minuter.
    Fick ta EDA för jag trodde värkarna skulle ta kål på mej.

Andra graviditeten så fick jag en djävulsk foglossning redan i vecka 10 som bara blev värre och värre. 
    Annars mådde jag jätte bra.
    Värkarna kom även denna gång helt plötsligt på kvällen BF-3 och morgonen BF-2 kom hon ut. Då hade jag haft värkar i rätt så exakt 12 timmar. Krystade i ca 14 minuter har jag för mej. Fick EDA även denna gång

(=
  • Mammas V

eftersom ja redan haft en hemsk då så kanske nr 2 blir lättare
    ja väger 12kg mindre denna gången och rör mer på mig. ska börja gravidyoga eller vattengympa tänkte ja också.

• Li79

Mina graviditeter har varit relativt lika med kräkningar, svullnad etc. Men förlossning nr 2 gick MYCKET lättare, går inte ens jämföra.
    Första var väldigt utdragen, EDA, sugklocka, två timmars krystning, spräckt svanskota etc.
    Min andra för en månad sen var som sagt lättare; 1 1/2 timmars värkar och sen 2 krystvärkar sen var hon ute. Var mer med hela tiden och ville inte ens ha lustgas denna gången.

Lycka till!

August & Astrid - mina vackra barn!
  • Comolla
    Mammas V skrev 2010-09-29 11:16:18 följande:
    eftersom ja redan haft en hemsk då så kanske nr 2 blir lättare
    ja väger 12kg mindre denna gången och rör mer på mig. ska börja gravidyoga eller vattengympa tänkte ja också.
    Så försöker jag också trösta mig!!!Glad

Fick idag tid på förlossningen för samtal med en aurorabarnmorska.. Man går tydligen igenom den förra förlossningen och sen fortsätter samtala om man inte känner sig trygg.
    Nåt att tänka på för dig kanske?
    Våran nr två var inte planerad men blev ändå glad, ända till jag kom på att ungen ska ut också!!!  Obestämd
  • önskas3

mina graviditeter har varit ganska likartade men förlossningarna har vart helt olika Förvånad.
    1 förlossningen var en "normal" 1:a förlossning,tog 17 timmar använde EDA & lustgas,inga komplikationer,sov jätte mkt under värkarbetet (tack vare EDA:n)
    2:a förlossningen var super snabb....... 4 MINUTER,hann in men inte ta av kläder & lämna över papper & förlossningsplan (den skrattade vi åt efteråt),själva förlossningen gick bra men var den som har gjort mest ont (troligtvis på grund av det snabba förloppet),hann ju inte med ngn bedövning,inga komplikationer.
    3:e förlossningen startade 5 veckor för tidigt.
    kom in till förlossningen på kvällen,blev undersökt & fick veta att lillan låg i säte,fick Bricanyl för att SD skulle av stanna (det gjorde de),men läkaren bestämde att vi skulle stanna kvar för att de ville göra ett vändningsförsök på morgonen. Vakande på natten med hemsk halsbränna,gick på toa & drack då drog SD igång igen & jag fick en dos Bricanyl till men det hjälpte inte. Då fick jag välja om jag ville föda i säte eller om jag ville ha ett KS,för nu ville bebisen ut! Jag valde ett snitt & 1,5 timma senare föddes vår lilla vackra dotter. Allt gick super bra,jag hade svårt att röra mig efter snittet men jag hade ju min sambo där som hjälpte mig med allt Hjärta & efter 8 dagar på NEO åkte vi hem Skrattande!

Denna gången har jag inga förväntningar.................................. det blir som det blir Flört!

Svar på tråden Ni som har fött fler, skilde de sig??