mina graviditeter har varit ganska likartade men förlossningarna har vart helt olika
.
1 förlossningen var en "normal" 1:a förlossning,tog 17 timmar använde EDA & lustgas,inga komplikationer,sov jätte mkt under värkarbetet (tack vare EDA:n)
2:a förlossningen var super snabb....... 4 MINUTER,hann in men inte ta av kläder & lämna över papper & förlossningsplan (den skrattade vi åt efteråt),själva förlossningen gick bra men var den som har gjort mest ont (troligtvis på grund av det snabba förloppet),hann ju inte med ngn bedövning,inga komplikationer.
3:e förlossningen startade 5 veckor för tidigt.
kom in till förlossningen på kvällen,blev undersökt & fick veta att lillan låg i säte,fick Bricanyl för att SD skulle av stanna (det gjorde de),men läkaren bestämde att vi skulle stanna kvar för att de ville göra ett vändningsförsök på morgonen. Vakande på natten med hemsk halsbränna,gick på toa & drack då drog SD igång igen & jag fick en dos Bricanyl till men det hjälpte inte. Då fick jag välja om jag ville föda i säte eller om jag ville ha ett KS,för nu ville bebisen ut! Jag valde ett snitt & 1,5 timma senare föddes vår lilla vackra dotter. Allt gick super bra,jag hade svårt att röra mig efter snittet men jag hade ju min sambo där som hjälpte mig med allt
& efter 8 dagar på NEO åkte vi hem
!
Denna gången har jag inga förväntningar.................................. det blir som det blir
!