Annika på BVC skrev 2010-09-26 22:17:28 följande:
Min son har i och för sig aldrig haft svårt för tabletter och han häver i sig sina Concerta bara men jag kan tänka mig att det är lättare om du ger dem med yoghurt eller något annat trögflytande. Kanske rent av saftkräm eller något annat väldigt gott. Se till att han sitter rakt upp eller står så han inte halvligger. Försök att hålla dig lugn och avslappnad så han inte känner av din oro. Jag tro att han kommer att vänja sig, hoppas att han snabbt känner av de positiva effekterna av medicinen för då känns det nog lättare för honom. Önskar er all lycka till imorgon!
aha, bra att veta att han ska va upprätt. Imorse provade vi ju alla ställningar men den som till sist funkade var ju faktiskt stående. Så bra o veta, tack.
Jo, jag tänkte ju också det att den är ju inte större än ett grötris, så föreslog att han skulle prova i en sked risifrutti, men det ville han inte. Det är mkt han inte vill prova den lille envise mannen.
Han säjer att han har mått bättre än nånsin, o det ser o känner ju vi med, så de positiva har han ju förstått. Dock fick han svårt att äta igår o det var nog lite det som gjorde honom mindre motiverad imorse, för kvällen igår blev ganska klyven för honom.
Men idag har han ätit, valde gulasch när han fick bestämma middan, o han åt i 2 omgångar. Oj vad jag pratar om annat nu. Men vad bra att veta att man ska vara upprätt. Jag tyckte ju annars att det kunde va bra o ligga på rygg, men då ska vi inte prova det mer.