Hej!
Jag lider av ptos på höger ögonlock! Jag fick Denna diagnos för ett antal år sen, det var ca 5 år sen, någon gång 2017 i samband med graviditet då jag var till neurolog pga att jag hade haft några ep anfall. Jag tog då upp mitt hängande öga och fick då min diagnos. Men jag har haft tillståndet betydligt längre, jag fick det efter att ha behandlats med lyrica pga ångest. Jag slutade sen med medicinen när jag fick ptos men det gick aldrig över. Jag träffade på en kille senare som också hade ptos och det visade sig att han också ätit Lyrica och då hade gått det.. Mycket märkligt och obehagligt, så en varning angående den medecinen!
Jag har sen bara gått med det där, då jag inte visste vilken hjälp som gick att få. Men jag trivs inte alls med det och mitt utseende när ögat hänger, nu dessutom har det börjat hänga mer på båda ögonen men det är mer som lös hud som hänger ner (medan det högra ögat så sviktar liksom ögonlocket så det hänger snett, likt ett koöga) och det misstänker jag är på grund av fibromyalgi, då det tillståndet kom när jag fick den diagnosen.
Men om man då fått dessa tillstånd pga dels medecin och dels en sjukdom, kan man då få det helt subventionerat, eller endast det som var medecinskt, vet nån? Men det är ju ingen skönhetsoperation jag är ute efter, endast att jag vill se ut som jag gjorde innan medecinen och alla sjukdomar.
Tack på förhand!
Mvh Rebecca