• Foodlover

Bråskande hjälp! Vilka "svenska" matvaror finns inte i Spanien (Marbella)?

Jag flyttar till Marbella  nästa vecka och satt och funderade på om "alla svenska" matvaror finns att få tag på i Spanien? Vad kan jag inte få tag på? Annars måste jag ta med mig lite. Jag antar att det är svårt att få tag på havregryn, mannagryn & kaviar så det har jag redan inhandlat men är det något annat (som man kan ta med sig på flyget)? Lite svårt med kylvaror).
    Snälla hjälp mig.

• Svar på tråden Bråskande hjälp! Vilka "svenska" matvaror finns inte i Spanien (Marbella)?
  • MiisPiis

Oj, redan nästa vecka......

Inte vet jag, många kylprodukter som är svenska som du inte kan ta ed då.....ja, gryn lär ju finnas där tror jag iaf. Klart du kan ta med, men det geror ju på hur länge du är där, vilket faktiskt inte framgår

• Foodlover

Vi ska vara där i 3 månader. Älskar laga mat och baka så man vill ju kunna få tag på det mesta.

• liv10

det mesta finns i marbella. har själv bott där, och då fanns till och med bregott.
    lite tråkigt om du frågar mig, men allt finns eftersom det bor så många svenskar där redan. så du kan nog andas ut.
    ha det så kul! det är underbart därnere!

Svar på tråden Bråskande hjälp! Vilka "svenska" matvaror finns inte i Spanien (Marbella)?