• 3 barns mamma84

Vi med barn födda år 2005

SoligHallo alla 2005 färäldrarSolig
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Kanskeni oxå har en 5åring hemma precis som jag och kanske ni har oxå små syskon till dem födda.
    Här har jag en 5åring född i juni månad ja den varmaste sommmaren som jag kommer ihåg den sommaren var varm jätte varm och då fick vi många våra små ja nu stora Haha.
    Nu har hon blivit storesyster till en Lillebror född 2008 och även han är en stor pojke nu oxå.
    Så ca om3 månader kommer en 05 och en 08 bli storesyster och storebror till en Lillebror född i december.
    Tror att denna julen är den julen min Stora flicka längtar efter sin Lillebror och all snö hon bara kan få njuta av.GladHoppas vi blir en del som man ha roligt tillsammansGlad
    Välkommna

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi med barn födda år 2005
  • mammatill3underbara

Hej på er va ett tag sen jag var inne och tittade här. Imorgon är det dags för tjejens första skolutflykt och på onsddag är det dags för årets föräldramöte. Jag är nästan nervös inför föräldramötet. Men även för utedagen imorgon då jag är orolig för att det ska hända ngt (hönsmamma??) Ja ni vet hur det är.

Har någon av era barn fått läxor än? Emma har fått en "läsläxa" dvs en bok hon och jag (eller mannen) ska sitta ner och läsa tillsammans och sen ska hon "läsa" den för oss, dvs komma ihåg vad som står på vilken sida.

Kolla gärna in min blogg: www.minbebis.com/blogg/snartmammatill3
  • Shirin85
    Evve81 skrev 2011-09-25 07:37:38 följande:

Gisses vad ni skriver! Jag har varit gravid denna sommar och jag tyckte ju inte det var så farligt måste jag säga Var värst på bb när jag svettades som en liten gris HELA tiden....

Shirin: Fin tröja och jag var ju tvungen att räkna på hur långa mina barn skulle bli. Jag hoppas det stämmer bättre än det de räknat ut på bvc. Där har de gjort en kurva där man tar mammas längd och pappas och ser hur långa barnen ska bli...

Tuva har st 122-128 på kläderna hon har 134 på sin pop skaljacka men inte för att hon är särskillt stor utan hon har otroligt långa armar. Jag köper inte kläder som nästan är för små redan när jag köper dem. NU vill hon så gärna ha en onepiece overall så jag ska kolla till veckan om jag hittar en

Var det ens någon sommar detta året? Måste ha missat den.
    Nej skämt åsido, vissa dagar var faktiskt riktigt varma. Bara bra att det inte var så jobbigt för digGlad 
    Tackar, jag hoppas också det stämmer bättre än kurvan på BVC. Vi får se om 10 år typ..!
    Smart att du köper lite större kläder, bättre att ta en storlek större för de växer ju ändå!
    Mysigt med onepiece till Tuva! Det är några i klassen över dottern som går med onepiece till skolan i typ en vecka...känns som att barnen sover i sin onepiece, vaknar och går till skolan med den igen haha..Drömmer

• Shirin85
    norgesessan skrev 2011-09-24 16:52:16 följande:
    Jag var nog inte tillräckligt gravid för att plågas då, jag har häller inga negativa minnen. Han är född 26. september.. (så 6 år på måndag!! )

Mina andra är jan och feb, så där var det ju häller inget konstigt..
    Grattis på födelsedagen till honom idag dåSolig
  • norgesessan

Tack!!
    Han fick blant annat två transformers ("bilgubbar") och en sån kulbana man vinklar så kulan inte åker ner i hålen. Han har knappt gjort annat än att leka med presenterna.
    Det är faktiskt konstigt att tänka på honom som 6 år..

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • 3 barns mamma84
    Shirin85 skrev 2011-09-26 15:33:54 följande:
    Det kan inte ha varit roligt om sommaren var så varm
    Leila föddes i November, kallt och det fanns ingen jacka att ha minns jag.
    Vägde han nästan 6 kgFörvånad Leila vägde 2300 gram när hon kom i v.34 och hon har varit den minsta av alla, men någon på 6 kilo har jag aldrig haft och vill nog inte ha

Vad fint och vara höggravid och ha bröllopet, fast kanske svårt att hitta klänning bara?
    Men verkar bli jättefint, isåfall får det väl bli nästa sommar/höst?Glad
    Tror det kommer bli kul för era barn att vara med på bröllop också{#emotions_dlg.flower} 

Det gör Leila med, hon har en storebror och det skiljer bara 1½ år mellan dem så de är väldigt tighta, båda går i skolan och har liknande intressen. 1½ åringen är inne i en smärre trotsålder nu som går ut på att han ska göra allt själv och säga NEJ åt allting så han är mindre populär hos henne för tillfälletFlört

Det är en kofta som ser ut som en klänning typSolig 149 kronor på Ellos!
    Lång tjej du har! Leila är iförsig inte sex år än men hon är "normallång" i klassen tror jag.
    En stor pojke
    så jag får bara stora barn.
    Ebba kom bf+9 och var 4140g elias kom bf-15 och var 4150g
    Så honom hade man sagt över 5000g men under 6000g
    Få få se om fjärde blir hmm 6000g :-/vågar likom inte bli gravid men jag vill !!

Barn växer sååååå fort !!      
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • strojes
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-30 12:25:26 följande:
    En stor pojke
    så jag får bara stora barn.
    Ebba kom bf+9 och var 4140g elias kom bf-15 och var 4150g
    Så honom hade man sagt över 5000g men under 6000g
    Få få se om fjärde blir hmm 6000g :-/vågar likom inte bli gravid men jag vill !!

Barn växer sååååå fort !!      
    Men om de tidigare har blivit så stora borde du ju kunna få igångsättning i förtid. Skönt att sonen kom tidigt Glad
  • 3 barns mamma84
    strojes skrev 2011-09-30 18:52:18 följande:
    Men om de tidigare har blivit så stora borde du ju kunna få igångsättning i förtid. Skönt att sonen kom tidigt Glad
    Får ingen igångsättning här i dk då man måste passera BF+1 först.
    Och jag vill föda vaginalt men vi får se.
    Har gjort 2 snitt och vill inte ha snitt om det inte är ett måste.  
  • Shirin85

Nu har vi köpt vinterkläder till L, vad dyrt det är! Köpte ett par termobyxor, jacka, mössa och ett par rejäla vinterskor så hon kan ha och leka i snön när den kommerGlad

• norgesessan

Det är en billig vinter för oss nu, allt från förra året passar. Emil ska ha skor, Isabelle ska ha en overall, annars inget. Jonathan har allt.
    Blir säkert lite mössor, vantar och sånt.

Köper dock inte dyraste overallerna.. Håller mig till ca. 500.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • 3 barns mamma84

PUFFAR tråden
    Hur har ni alla det ?

I morgon blir Ebba 7 år gammal jösses det var ju inte såååå länge sen vi fick våra små     

• strojes

Halloj!

Här är det full fart.
    Har nyligen skolat in mina 07:or på ny förskola. Stora tjejen (05:an) har skolavslutning nu på torsdag fm, därefter räknas hon som ettagluttare och byter kapprum på skolan. Hon fyllde 7 i februari och hade då frukostkalas för tjejerna i klassen.
    Vår semester börjar om en vecka! Skönt. Midsommarhelgen ska vi vara hos mina föräldrar. En vecka senare packar vi bilen full med campinggrejer och styr mot Skåne för en tältsemester. Håller tummarna för att det inte regnar alltför mycket... Glad

• strojes

GRATTIS i efterskott till Ebba!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• 3 barns mamma84
    strojes skrev 2012-06-08 20:10:40 följande:
    Halloj!

Här är det full fart.
    Har nyligen skolat in mina 07:or på ny förskola. Stora tjejen (05:an) har skolavslutning nu på torsdag fm, därefter räknas hon som ettagluttare och byter kapprum på skolan. Hon fyllde 7 i februari och hade då frukostkalas för tjejerna i klassen.
    Vår semester börjar om en vecka! Skönt. Midsommarhelgen ska vi vara hos mina föräldrar. En vecka senare packar vi bilen full med campinggrejer och styr mot Skåne för en tältsemester. Håller tummarna för att det inte regnar alltför mycket... Glad

Åh så mysigt !!
    med semester och komma bort lite med familjen

Grattis till eran 7åring oxå

Här  har min Ebba (05:a) fortfarae skola fram till slutet av juni månad ca .
    Hon går ju i skolan 0:an som 1:an faktist men inte såå mkt läxor men iaf.
    och börjar 1:an i aug
    Läskigt !!!    

Vi åker till sverige med stora familjen ja ebba amadeus och våran Elias till mamma o pappa o sambons pappa o syster som väntar på andra barnet detta gången en pojke   
  • Shirin85

Hej igen! Leyla börjar ettan den 22 augusti och vad hon längtarGlad Har lovat henne att köpa nya skolsaker nästa gång vi handlar (fina suddigum, pennor, pennskrin osv) Vi har varit i Tyskland i 1 ½ vecka nu, vi har b.la varit i "Heidepark" som är som Liseberg fast mycket större. Hon fick en lillasyster i april. Har inte varit här på jättelänge, har kommit så mycket annat emellan tyvärr. Hoppas ni har det bra och njuter av sommaren{#emotions_dlg.flower}

• 3 barns mamma84
    Shirin85 skrev 2012-07-16 20:28:14 följande:
    Hej igen! Leyla börjar ettan den 22 augusti och vad hon längtarGlad Har lovat henne att köpa nya skolsaker nästa gång vi handlar (fina suddigum, pennor, pennskrin osv) Vi har varit i Tyskland i 1 ½ vecka nu, vi har b.la varit i "Heidepark" som är som Liseberg fast mycket större. Hon fick en lillasyster i april. Har inte varit här på jättelänge, har kommit så mycket annat emellan tyvärr. Hoppas ni har det bra och njuter av sommaren{#emotions_dlg.flower}
    Gattis till ett syskon
    Ja snart dags för 1 :an min dotter börjar 13 aug fick hem papper

Åh tyskland hehe 20 min från oss då  
  • Shirin85
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-16 20:31:30 följande:
    Gattis till ett syskon
    Ja snart dags för 1 :an min dotter börjar 13 aug fick hem papper

Åh tyskland hehe 20 min från oss då  
    Tack {#emotions_dlg.flower} Leilas börjar 16:de och första dagen är det bara lekar utomhus och glass så hela familjen kan vara medGlad
    Just det, ni bor ju i Danmark! När hade ni tänkt flytta till Sverige igen?Glad
  • 3 barns mamma84
    Shirin85 skrev 2012-07-19 23:43:25 följande:
    Tack {#emotions_dlg.flower} Leilas börjar 16:de och första dagen är det bara lekar utomhus och glass så hela familjen kan vara medGlad
    Just det, ni bor ju i Danmark! När hade ni tänkt flytta till Sverige igen?Glad
    Hahaha vi får vänta några år mannen går ut utbildningen som snickare om 3 år ca och vi planerar ett syskon till om ca 2 år kanske innan

vad mysigt i aug gäller det alltså för våra små eller aj ebba har redan gått i skolan   0:a precis som 1:an fast dom börjar skolan redan som 6 åringar
  • Det vackraste

Någon som är aktiv här fortfarande? Vi har en dotter född januari 2005. :) Stor tjej nu - 10 år! Vad snabbt det går. :)

Svar på tråden Vi med barn födda år 2005