Hur hinna med "egentid"?
Jag är hemma med min underbara och lite klängiga 1-åring och kommer att vara det fram till årsskiftet.
Vi har kommit in ordentligt i våra rutiner nu och en dag ser ut så här ungefär:
07.00 Vi båda vaknar och dottern äter välling, pappa går till jobbet.
09.00 Mellis/frukost
ca 11.15 Lunch
ca 11.45-12.45 Sova middag, jag får lite tid vid datorn, eller hänga tvätt eller plocka disk eller nått sånt...
14.30 Mellis/Fika
17.00 Middag
ca 18.00 Pappa kommer hem från jobbet
19.00 Dottern får välling och somnar. Jag och mannen får lite tid för varandra, plocka undan, ta hand om disken m.m.
Men jag skulle gärna vilja få lite tid till att tex träna. Det handlar bara om att kunna gå ut o springa en halvtimme eller så. Jag vill gärna äta middag med dottern kl 17 eftersom jag tror på att äta tillsammans för att undvika framtida matvägran osv.
Hur gör ni andra? Kommer era män hem tidigare och kan ta barnet en stund på eftermiddagen? Eller går ni och tränar efter middagen? (jag får lätt håll så att springa en timme efter maten är ingen bra idé) Att gå upp tidigt på morgonen pallar jag inte....
Efter att ha varit hemma drygt ett år nu börjar jag känna att jag behöver lite tid för mig själv och lite ledigt från mitt "mamma-jobb" som annars är en 24-timmars-satsning. Det är extremt sällan jag är ute o träffar kompisar osv utan att ha dottern med mig (typ föräldragrupper, öppna förskolan m.m.)