• plastkotte

Ni som bor i england, vart har ni köpt eran barnvagn?

har kollat på mothercare.co.uk, kiddicare.com, osv osv men hittar inte vad jag letar efter!
    känns som många märken här i england är jäkligt plastiga och känns nästan som leksaker..

så ni som bor i england, vart har ni köpt era barnvagnar? & vad har ni för märke?
    tipsa gärna om hemsidor som säljer barnvagnar, eller butiker/kedjor.

I slutet av månaden nu ska vi bege oss ut på en heldag med shopping till bebis och då köpa barnvagn och allt annat nödvändigt som är kvar att inhandla, men börjar få panik för att vi inte kommer hitta vad vi letar efter..

Finns det något motsvarande blocket här i england? har kollat lite på preloved.co.uk som är lite som blocket, men inte hittat något intressant..

Vi har hittat någon vagn som vi varit intresserade av från silver cross tror jag det var, men då kosta den 600 pund (utan car seat osv)

Vi är ute helst ute efter den lite mer klassiska looken i stil med:

cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/8a/c/AAAAAs-5qTQAAAAAAIrJZQ.jpg

gillar inte 3 wheels, utan vill ha 4. 

Så alltså:

* 4 wheels
    * helst mer klassisk look och inte den plastiga som verkar vara väldigt trendig här.
    * Kan tänka oss köpa begagnat, men letar efter bra sida liknande vårat svenska blocket.
    * Nytt har vi tänkt mellan 300-500 (är det för lite?) går det upp mot 500 så vill vi gärna ha    car seat med osv.

uppskattar alla tips! 

Bor nära brighton, så kan ta oss dit, eller om ni har tips på butiker i eller runt croydon purley way.

• Svar på tråden Ni som bor i england, vart har ni köpt eran barnvagn?
  • MamaPapa

Hej,
    Jag har en vagn från Mamas & Papas som jag var jättenöjd med (nu köpte jag den 2003 men jag vet att vagnarna de gör nu är rätt så lika den jag köpte. Mitt chassi är som Ultimas fast liggdelen som Pliko Pramette ungefär. Ultima ser väl rätt lik ut som din bild. De gör rätt klassiska vagnar och även en del trendigare. Finns en flagship store i London men även andra återförsäljare. Här har de butiker i Brighton:
    http://www.mamasandpapas.com/stores/store_locator_results.php?postcode=Brighton&search_type=stores

Du ska tänka på att klimatet här är annorlunda så du behöver inte ha jättestora luftdäck etc. eftersom det väldigt sällan är snö. Mina svenska vänner som bor här i England som har köpt tex Emmaljunga (det finns butiker som säljer den) har senare bytt till mindre vagnar. Det är rätt så trångt överallt och om man ska komma fram på gator och i butiker så fungerar de vagnarna med svängbara hjul nästan bäst.

Silver Cross gör också ganska traditionella vagnar.

Den absolut bästa siten att köpa begagnade vagnar från är eBay. Där säljs jättemycket. Kolla också på National Childcare Trusts hemsida, NCT, eftersom de brukar köra "nearly new sales" ett par gånger om året där folk säljer sina gamla barnprylar. Kiddicare har ett mer begränsat utbud men de är väldigt bra prismässigt - så om du hittar något du vill ha i en annan butik, kolla alltid ifall Kiddicare säljer det billigare.

Där jag bor, norröver, finns det också ett par butiker som säljer begagnade barnsaker. Folk lämnar in sina prylar, butiken tar commission på säljsumman. Typ second hand butiker. Kallas oftas "clothes exchange", "children clothes exchange" eller dyl. Säljer oftast mest kläder men även nursery prylar.

Varuhus som John Lewis brukar ha väl "stockade" nursery avdelningar.

• YokohamaNr2

Ja jag skulle också tipsa om at tkolla John Lewis, vi åkte förbi Purley Way i helgen och där hade de en jättestor John Lewis home varuhus. Vi köpte en bugaboo som vi är jättenöjda med, inne på andra barnet nu så den är väl använd i över 4 år och funkar suveränt. Den är dyr, tror vi betalade ungefär £750 men då ingick car seat.

För begagnat kolla Loot.co.uk
    Netmums
    Ebay

• FOA

Nagra ebay forslag (inte mina annsonser) pa vagnar i svensk stil/fabrikat:

Brio: cgi.ebay.co.uk/BRIO-SING-2-1-PRAM-PUSHCHAIR-CHOCOLATE-BNIB-/140451258963&hash=item20b38c2253

Brio: cgi.ebay.co.uk/Brio-Kombi-Combination-Pram-Push-chair-stroller-/270632834840&hash=item3f02f95718

Emmaljunga: cgi.ebay.co.uk/EMMALJUNGA-EDGE-PRAM-PUSHCHIAR-BLUE-BLACK-AND-EXTRAS-/250695879676&hash=item3a5ea38bfc

Emmaljunga: cgi.ebay.co.uk/EMMALJUNGA-DUO-COMBI-PRAM-/190444137672&hash=item2c575aecc8

Teutonia: cgi.ebay.co.uk/Teutonia-2-1-Pram-/330472228472&hash=item4cf1ae0678

• Protea

Hittade en jattefin Emmaljunga Mondial i andrahand pa ebay. Jag vet att jag kommer att bejova en mindra smidigare typ paraplyvagn for da jag aker in till London men for mina vanliga prommenader dar jag bor tror jag att Emmaljungan kommer att fungera utmarkt och om det inte blir sa , tar vi med oss den hem till mormor och morfar i Sverige och anvander den dar!

Hade vi inte hittat denna hade det blivit en Bugaboo!

• LinnyUK

Hej, jag köpte min vagn på Babie's R Us (Toy's R Us) men de hade INTE vad jag ville ha. Väldigt få billigare "prams" bara en massa travel systems där bebisen inte få ligga ned ordentligt. Men har du en generös budget kanske du kan hitta något. Men nej, rekommenderar dem inte. Jag har en Graco travel system, det är typ en pushchair som man fäller ner ryggstödet på och lägger ner en travel cot. 

Kolla din lokala Gumtree för begagnat (www.gumtree.co.uk), annars finns ju allt på E-bay.

Lycka till! 

• Googels

Jag bor visserligen i Skottland och köpte min barnvagn på Glasgow Pram Centre, men de har en bra hemsida som enligt de själva har det största utbudet i UK, det gäller kanske bara affären, men det finns många olika märken att välja mellan på hemsidan - allt ifrån de billigare 'plastiga' modellerna till dyra märken. 

http://www.pramcentreonline.co.uk

Vi köpte en Bebecar där för lite drygt tre år sen när vi väntade dottern, och använder den nu igen till sonen som är nyfödd. Det är en 3-in-1 med liggvagn, sittvagn och bilstol som kan knäppas fast på hjuldelen. Inte den billigaste vagnen men är nöjd med den.

• Vaniljkex

I Croydon (i rondellen vid Purley Way) finns en babybutik, Baby nest?, som bl a ar Londonomradets enda aterforsaljare av Britax Multi-tech bilstol, eller var i vart fall i varas om jag minns ratt. De hade en massa annat oxa och var valdigt hjalpsamma.

• Vaniljkex

Jo, vi har en bugga, kopt pa Harrods. Funkar jattebra har, men inget vidare pa snoiga Stockholmsbesok. Vi har nu oxa en Babyjogger City Select som syskonvagn kopt fran Lullaboo baby pa natet. Det ar en riktigt bra vagn med stor varukorg, inte billig, men inte lika dyr som buggan, och gar att anvanda bade enkel och dubbel. Rekommenderas!

• LehaneFamily
    Vaniljkex skrev 2010-09-22 12:16:13 följande:
    I Croydon (i rondellen vid Purley Way) finns en babybutik, Baby nest?, som bl a ar Londonomradets enda aterforsaljare av Britax Multi-tech bilstol, eller var i vart fall i varas om jag minns ratt. De hade en massa annat oxa och var valdigt hjalpsamma.
    Precis vad jag tänkte förslå! Har aldrig varit där inne men de ser ut att ha en massa "svenska" vagnar i fönstret.
    Smile like you mean it
  • Protea

Ska nog ta en tripp till Croydon (inget jag sager i vanliga fall!) och se vad Baby nest har att erbjuda! Tack for tipset!

Svar på tråden Ni som bor i england, vart har ni köpt eran barnvagn?