Mizzz skrev 2010-09-11 21:31:23 följande:
Jag tror det är tvärtom. Men vet inte...
Det är ju svårare (ibland omöjligt) att lägga ryggbedöving på en gravt överviktig. Och det kan vara riktigt riskabelt att söva. Så jag tror faktisk att man föredrar att prova vanligt.
Jag hade ett BMI på 35 när sonen blev till, det var inga som helst problem att föda. Men så är det ju såklart inte för alla. Hela graviditeten + fl är ju riskablare för en överviktig än andra.
Ja det kan du nog ha rätt i..
Mizzz skrev 2010-09-11 21:31:23 följande:
Jag tror det är tvärtom. Men vet inte...
Det är ju svårare (ibland omöjligt) att lägga ryggbedöving på en gravt överviktig. Och det kan vara riktigt riskabelt att söva. Så jag tror faktisk att man föredrar att prova vanligt.
Jag hade ett BMI på 35 när sonen blev till, det var inga som helst problem att föda. Men så är det ju såklart inte för alla. Hela graviditeten + fl är ju riskablare för en överviktig än andra.
Ja det är nog säkert väldigt olika från person till person..
yellow88 skrev 2010-09-11 21:19:22 följande:
Det är ju inte direkt så att man väljer kejsanrsnitt bara sådär... Sen kan det väl vara vissa anledningar som förlossningsrädsla, tidigare snitt, sjukdomar som påverkar, kroppsligt osv. Vet inte hur det är med övervikt men har aldrig hört att man skulle få välja kejsarsnitt för att man är överviktig.
Ja det är just därför jag frågar, jag har förlossningsrädsla.. Jag är vettskrämd inför den dagen..