• Me o Mike

Hur är regelerna för dessa småbarn som ej är blöjfria?

Nu måste väl ni kanske tro att jag helt puckad.

Men iaf. Idag ska jag ta min minsta till ett badhus för FÖRSTA gången. Hon är 2,5 år.
    Vad är reglerna? Får dessa små bada utan sån där "vattenblöja"? Eller får dom ha enbart vanlig baddräkt??

Vi har ju bara badat utomhus förut och då har hon ju så klart fått bada utan blöja, men har dom några regler?

• Svar på tråden Hur är regelerna för dessa småbarn som ej är blöjfria?
  • MassiiMotoo

Alltså jag vet inte riktigt, men när min son var 2½ år och var inte blöjfri och jag kunde lita på att han INTE bajsade i bassängen så hade jag badbyxor på han.
    Du känner ditt barn bäst. men sen händer olyckor och då får de ju stänga ner bassänger osv om de skulle hända:/

Jag vet inte hade nog kört med badbyxor och låtit han bajsa innan badet i blöja osv

• Bonanza

När de är små så kan man ju ha badblöja på dem, annars finns det speciella badbyxor som är designade för att hålla "extra tätt".

Men en 2.5-åring är ju så stor att den klarar av att säga till, så då är det ju inga problem med att ha vanliga badbyxor.

• Me o Mike

Hon hade iaf bara baddräkt och det kom inget kacka!

• Maria222

Där vi brukar bada står det att alla ska bära badkläder, sen om man tar på blöjbadbyxa eller vanlig badbyxa spelar nog ingen roll. Till en 2.5 åring hade jag helt klart valt vanlig badbyxa.

Mamma till Kevin född 0706 och Lukas född 100817.
Svar på tråden Hur är regelerna för dessa småbarn som ej är blöjfria?