Vet varken in eller ut..
Fick förra veckan veta att jag var gravid.
Med barn nr 3.
Är riktig orolig nervös o allt därtill.
Kan ju börja med att berätta varför...
Barn nr 1. Efter över 30timmar förlossning slutade med att jag blev nedsövd o fick kejsarsnitt pga dottern satt fast o hennes hjärtljud blev lägre o lägre.
Efter förlossning, inlagd i flera dygn med massa infektioner. Bland annat livmoderhals, urinvägarna, sen hade rester fasnat o blivit infektion. (Hon är 4år nu)
Barn nr 2. Planerat kejsarsnitt i v38. Allt gick jätte bra tills 4dagar efter snittet. Fick då åka till lasarettet visar sej att ja har en sänka på 300 o dom vet inte varför. Blir inlagd med massa dropp, antibiotika o allt därtill. Ungefär samma som barn nr 1, livmoderhalsinfektion+tapp + massa andra infektioner o även där rester o massa blod som fastnat o inte kunde komma ut. Pencellin i 20dagar efter att ja blev utskriven.
Nu säger som att om vi ska behålla kan dom försöka förebygga allt. Alltså antibiotika o de under nästa snitt, men finns inga som helst chanser att ja slipper de ja gått igenom så många ggr. O även att såret kan spricka o moderkakan kan fastna i såret. Barn nr 2 är 6mån på lördag. (11/9)
Måste också tillägga att mina graviditeter har varit fruktansvärda, Sjukskriven helt från v18, inte fått göra ngnting från v 28, inte ens dammsuga.
Barnmorskan har jag pratat med för att se vad hon tycker o tänker. Hon sa att jag har 2 friska barn, o att jag ska tänka på min hälsa.
De känns lite som jag vet vad hon tycker att jag ska göra.
Men jag e så grymt förtvivlad. Vill inte göra fel val. Vill inte ta ett fel beslut.
Är så ledsen, vill bara skrika!!