• Morrisen

Bedrägeri på konto av ELLOS

Blir rätt förbannad då jag upptäcker att Ellos kör någon slags föravisering på paketen och lägger upp summan på kontot trots att paketet inte lämnas till Posten förrän 15 dagar senare.
    Vad fan håller de på med?
    Upptäcker att de gjort samma sak på en annan beställning också.
    Man kan inte debitera en kund någonting innan leveransen har gått iväg, på det är sättet så tjänar de väldigt mycket pengar på ränta om de utnyttjar det på de flesta av sina kunder.
    Kunderna i sin tur får betala ränta för en period då inte ens varan levererats.

Jag skaffade konto för att man skulle kunna prova och skicka tillbaka varor lättare om det behövs och betalar sedan av den summa som blir kvar. På det här sättet lurar Ellos till sig massor av pengar orättmätigt från sina kunder som har konto.

Jag uppmanar alla som har konto hos Ellos att kontrollera då debitering gjorts på kontot och jämföra det med Postens uppgifter angående kollit, där står det när paketet är lämnat till Posten och det är väl ok om det kan skilja ett dygn men inte mera.

Hör av er till Ellos och kräv rättelser och kompensation för bedrägligt förfarande!
    Funderar på om man ska kontakta dagstidningarna för jag blir helförbannad på lurendrejeri och Ellos har nog en hel del kunder som kan ställa till problem för dem.

• Svar på tråden Bedrägeri på konto av ELLOS
  • Silverkatten06

Jag har konto på Ellos och har aldrig haft det problemet, fakturan brukar ju komma månaden efter man har handlat..

• Morrisen

På fakturan får du väl ingen ränta?

På kontot så får man betala ränta från det datum som summan debiteras, sätter de sedan upp summan 15 dagar innan de levererat paketet så blir det lite pengar som de snor från kunden. Gör de det på många kunder blir det väldigt mycket pengar.

Ni som har konto, kontrollera datumet då summan debiterats på kontot och jämför med Postens aviseringsuppgifter för kollit, där står det när paketet är inlämnat. Det ska inte skilja en massa dagar på dessa datum då heter det stöld.

• Silverkatten06

Nej, jag betalar ingen ränta, jag betalar alltid hela beloppet direkt.

• Morrisen

Jag betalar också av hela beloppet när jag fått varorna och allt är ok med ev. byten men som Ellos gör så stjäl de ränta från mig då de debiterar kontot 15 dagar innan de levererat paketet.

Ser att faktura är en bättre lösning om man alltid betalar hela beloppet direkt efteråt för då blir det aldrig någon räntedebitering överhuvudtaget.

Men i vilket fall som helst så får man inte göra så här.

• en förlorad kund

Har inte beställt från Ellos på flera år. Valde faktura i fall jag behövde returnera. Blev jätteförvånad att de lagt på ränta. Eftersom jag tänker betala hela beloppet. Minus ockerräntan. Anar att många betalar inklusive räntan, som det presenteras är det lurigt. Kommer inte att beställa från Ellos igen. Avskyr lurendrejeri.

Svar på tråden Bedrägeri på konto av ELLOS