Bedrägeri på konto av ELLOS
Blir rätt förbannad då jag upptäcker att Ellos kör någon slags föravisering på paketen och lägger upp summan på kontot trots att paketet inte lämnas till Posten förrän 15 dagar senare.
Vad fan håller de på med?
Upptäcker att de gjort samma sak på en annan beställning också.
Man kan inte debitera en kund någonting innan leveransen har gått iväg, på det är sättet så tjänar de väldigt mycket pengar på ränta om de utnyttjar det på de flesta av sina kunder.
Kunderna i sin tur får betala ränta för en period då inte ens varan levererats.
Jag skaffade konto för att man skulle kunna prova och skicka tillbaka varor lättare om det behövs och betalar sedan av den summa som blir kvar. På det här sättet lurar Ellos till sig massor av pengar orättmätigt från sina kunder som har konto.
Jag uppmanar alla som har konto hos Ellos att kontrollera då debitering gjorts på kontot och jämföra det med Postens uppgifter angående kollit, där står det när paketet är lämnat till Posten och det är väl ok om det kan skilja ett dygn men inte mera.
Hör av er till Ellos och kräv rättelser och kompensation för bedrägligt förfarande!
Funderar på om man ska kontakta dagstidningarna för jag blir helförbannad på lurendrejeri och Ellos har nog en hel del kunder som kan ställa till problem för dem.