Ni med icke ammande prematurer på neo. Sover ni över?
Vår lille pojke är idag 12 dagar gammal. Jag har sedan han föddes bott först på BB och sedan på Ronald Mc Donaldshuset. De två större barnen var här under hela helgen. Men de går ju i skola nu så de får bo hos sin pappa i veckorna. Innan liten föddes låg jag 12 veckor på sjukhus så mina barn har jag träffat ytterst lite under hela sommaren pga det lång avståndet från sjukhuset till hemmet.
Idag ska vi flyttas till vårt hemsjukhus och får då bara 4,5 mil enkel resa. Jag vet att det finns rum där om jag vill sova över. Ena delen av mig vill ju vara hos min pojke dygnet runt. Andra delen av mig känner att jag måste spendera lite tid utanför sjukhuset med mna andra barn också för att orka. Vi har haft en jättelång och jobbig resa hit. Min prematura pojke ammar inte ännu och ligger i Cpap om nätterna så hemsjukvård är uteslutet än så länge.
Hur har ni gjort? Jag får så grymt dåligt samvete hela tiden :( Min sambo tycker jag ska försöka sova hemma för att hämta krafter men jag känner det som jag sviker min lilla pojke då. Och är jag inte hemma sviker jag resten av familjen... Jättetacksam för tips, råd och gärna lite pepp till en trött mamma.