• 200110228

Helt förstörd :(

Jag är så ledsen och orolig min dotter på 3 år har en jävligt elak styvmama och en jättekorkad pappa.

Styvmamman tycker inte om min dotter och har sagt till sina vänner att min dotter inte är söt och bara manipulerar. Dom smörjer inte hennes atopiska eksem som gör att hon har svårt att somna p.g.a att hon kliar sig så mkt.. hennes hud blir som sandpapper om man inte smörjer. Dom missköter henne på alla sätt och vis och snackar skit om mig och min sambo så min dotter hör.

Även hans släkt snackar skit  om oss och tillochmed om VARANDRA inför alla barn. Min dotter får tex höra både skitsnack om sin mamma och om sin faster m.fl.

Det är meningen att vi ska ha henne varannan vecka. Deras vecka så får hon knappt gå på dagis som är jätteviktigt att hon får göra för hennes sociala utveckling och hela den biten.. hon blir ständigt ivägskickad till hans släktingar. Hennes pappa vill också att min dotter ska börja vara hos sin farmor istället för hos honom varannan vecka bara för att han ska börja jobba 2 skift. Styvmamman har henne inte, hon har avsagt sig henne för längesen..

Hennes styvmamma är särskilt störd eftersom att hon har hotat mig med att prata illa om mig till min dotter. Och hotar mig med att jag inte ska få ha henne på julafton. Hon är EXTREMT svarsjuk och vägrar låta mig och hennes pappa göra avstämningar efter varje vecka. Han vågar inte annat än att hålla med henne hela tiden och tvingas av henne bete sig som ett ärsel mot mig.

Jag gråter mig till sömns av oro när min dotter har åkt dit. känner mig maktlös. :(
    skriver bara lite kort eftersom att jag skrev 2 st lååånga inlägg som inte gick att posta förut, glömde logga i 2 ggr :D typiskt..

• Svar på tråden Helt förstörd :(
  • Lyckligatessan

Hej.
    Jösses vad jag känner igen mig i din historia!
    Min dotter bor hos sin pappa efter ett olagligt omhändertagande från socialen i November.
    Nu får jag bara träffa henne varannan helg :(
    Sen jag lämnade min dotters pappa i Mars 2009 så han haft 2 flickvänner som han snabbt introducerat för min dotter!
    Pappan och hans senaste flickvän accepterade att min dotter kallade henne för mamma.
    Något som gjorde sååå ont i mig :(
    Hon betedde sig som min dotters mamma också.
    Mina kompisar trodde nästan att det var hon som var mamma till min dotter :(
    Det var hon som gjorde ALLT med min dotter. Badade, klädde, gick upp med på morgonen, smörjde mm.
    Pappan har inte förmågan att se vad min dotter behöver!

Min dotter har också atiopiska eksem. Och pappan smörjer henne inte heller!
    Han säger att han gör det, men varje gång hon kommer till mig ser hon hemsk ut.
    Och jag hinner knappt få ordning på det innan hon ska hem igen. Men så fort hon kommer tillbaka ser hon lika hemsk ut ändå  :(
    Pappan går inte att prata med för han gör aldrig några fel (enligt han själv).

En gång gick det så långt med smörjningen att jag kontaktade socialen och gjorde en oros anmälan!!
    Jag körde hem min dotter till sin pappa och hon var jätte fin över hela kroppen. Sen var hon hos sin pappa i 1 1/5 vecka och när hon kom tillbaka till mig fick jag söka läkarhjälp direkt.
    Hennes eksem var på gränsen till  infekterade :(
    Jag tog kort och skickade iväg dom tillsammans med en oros anmälan till socialen.
    Men tyvärr har socialen här enbart varit på hans sida sen November. Så gör han något fel, blundar dom för det.
    Han struntar också i att ge hennes sin astma medicin när hon behöver det.

Min dotter är också 3 år.

Vill du skriva mer med mig så vi kan växla ord, så är det bara att skriva privat till mig!!
    Är alltid skönt att få skriva av sig lite!!

• Kimona

Jag tycker att du ska begära ensam vårdnad. Det är ju tydligt att ditt barn inte mår bra.
    Mamma begärde ensam vårdnad om mig och min syster efter att min pappa helt enkelt sket i allt och vi mådde inte bra hos honom

• moa thildas mamma

FY!!
    vad är det förän människa?? och vad är det för en pappa??
    Går man in i ett förhållande med barn får man ta det.
    Tycker synd om dig och hoppas på att det löser sig för er

• Bedorah

Du kanske kan försöka prata med familjerätten eller någon som kan försöka lösa situationen så att du får ensam vårdnad? Usch hoppas det löser sig!

Svar på tråden Helt förstörd :(