Ni som födde första i vecka 32-35 , när kom andra?
Ja som sagt jag är nyfiken på hur det var för er då min dotter är född 34+4 och nu väntar jag andra och vill verkligen inte ligga på neo igen! Hur blev det för er?
Ja som sagt jag är nyfiken på hur det var för er då min dotter är född 34+4 och nu väntar jag andra och vill verkligen inte ligga på neo igen! Hur blev det för er?
Mitt första barn föddes i vecka 36+3 och det andra i vecka 35+3 (lite senare än det du frågar efter), så det blev neonatalvistelse vid båda tillfällen (åtta dygn med första barnet och 16 dygn med andra).
Jag födde i v.33 +2 och har sedan dess undrat detsamma. Hittar inte igen tråden men det har funnits en tidigare och där fick jag upp hoppet att det inte alls behöver bli lika med andra. Det var många som gått tiden fullt ut.
Så hoppas du får många såna svar här också.
Första 35+1 andra 34+6
Tidig vattenavgång med båda. Fick ligga inne 1 vecka båda gångerna.
tror ca 30% får prematur igen. för oss startade 2an nästan på dagen samtidigt som 1an
35+3 med första och 38+3 med andra.
Skall tilläggas att flickorna har olika pappor därav en bidragande orsak till att nr 2 kom i 'rätt' tid :D
Födde första v.32+0 och andra 42+3
35+4 och 38+2
Jag fick första i v33+0 och andra i v 27+0 efter ha varit inlagd på sjukhus i 10 dagar.
Inga fler barn för mig.
Fick första 32+2 och andra 31+4
Första föddes 35+6 efter en graviditet med mkt sammandragningar (fick Bricanylinjektioner). Andra föddes v.38+0 efter 100% sjukskrivning från 20:e veckan pga hotande förtidsbörd (prematura värkar). Massor av sammandragningar så även den gången fick jag bricanylinjektioner för att stoppa tidiga värkar och strikt vila. Han hade nog fötts tidigare om jag inte varit sjukskriven.
för mig blir det visserligen lite fel, men samma princip..
Första kom 37+0 andra 33+3 o tredje 30+5.
Ska bara tillä'gga att jag älskar neo denna gången, inte alls samma hemska känsla som sist :)
Undrar samma sak. Fler?
nr:1 v.35
nr2: v.40 (dock sjukskriven o "varkar" fran start o ett tidigt missfall just innan)
Nr1 kom i v 31+5 pga placenta previa och placentaavlossning. Inlagd vid ett par tillfällen och fick kortison i v 28.
Nr 2 kom i v 32+5 pga placentaavlossning. Inneliggandes i mååååånga veckor innan han kom. Fick kortison i v 24.
Känner mig ganska klar nu med våra två efter detta!
usch, verkar va många här som får för tidigt andra gången också.. :)
jag har samma oroskänsla, då sonen kom i v. 35+6 pga vattenavgång. nu är nr 2 väldigt planerad och vi har med oss att detta barn även kommer tidigt. vi ska ha i slutet på juni men vi är beredda på att det kan bli en majbebis ev en sen aprilbebis. vi sa att vi klarar en månad förtidigt men inte mer då sonen kommer att vara 14-15 månader när bebisen n2 kommer.