• LillaStollan

Babyvakt, hur skulle ni gjort?

Vi har inte jättemycket pengar men behöver en babyvakt. Alternativen är att köpa en ny, hyfsat billig med garanti eller köpa en begagnad som har ett högre nypris men som ska vara bättre enligt tester.

• Svar på tråden Babyvakt, hur skulle ni gjort?
  • Familytime

Något som ska vakta mitt barn? ALLTID det säkraste och bästa. Skulle aldrig chansa med någon billig skit som jag inte kan lita på.

• Queenofice

Vi har babycom padwico 903 och är super nöjda med den.

Vi har inte provat den när vi är utanför lägenheten, men utanför hus så funkar den skit bra. Den ligger runt 1000,- och den tror jag har ett bra andra handsvärde också om man vill titta på den begagnad. Om inte  så kan man alltid önska sig den :p När vi är i lägenheten så har vi den då vi tittar på biofilm och lyssnar på musikvideos då de tenderar på att bli lite hög ljudnivå så att man inte hör barnet ropa/vakna och när man är hos vänner som har två planit så är de jätte bra att ha med sig.

• bananflugan82

Vi köpte en som finns på Jula, kostade inte jättemycket men är jättebra! Vi har den ståendes på en pall mellan spjälsängarna till våra tvillingkillar och det reagerar så fort nån av dom är ledsen, så den känner av ljud på ganska långt avstånd vilket jag tycker är bra. Har man den nära barnet är den ganska känslig, så vi fick flytta den eftersom våra killar kan låta en del när dom sover och man behöver ju inte höra varenda ljud där innifrån..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • elzilen

Jag skulle nog satsa på den begagnade om den ska vara bättre.

Vi har en Philips avent och är riktigt nöjd. Dock ganska dyr, men vi fick den i dop present.

• LillaStollan

Vi är lite inne på en padwico av något slag, men vågar man lita på att den är ok om man köper beg? Har lämnat tillbaka två topcom för att de inte fungerade, det är ju visserligen en billig babyvakt men jag är ändå glad att vi hade någonstans att lämna tillbaka dem till. Så är det ju inte om man köper beg direkt.

• busgrodan

vi köpte först en dyr barnvakt som funkade pissdåligt, sen köpte vi en från lidl skit billig och toppen bra, så man ska nog inte alltid säga att den dyraste e bäst.. av erfarenhet kan jag  säga att man inte ska ta dom där man ställer in kanalen själv utan ta en som hittar själv.

Svar på tråden Babyvakt, hur skulle ni gjort?