• Fidelis ad urnam

Snart orkar jag inte mer :-(

Sitter nu här och bara gråter, igen.
    När jag gick på toa i morse upptäckte jag att mensen hade kommit, igen.
    Kur fyra med pergotime och misslyckande, igen.

Skiter i skolan idag, vi ska ha teambuilding och jag känner inte att jag klarar av att vara social och glad. Funkar inte.
    Magen värker, hjärtat värker, tårarna rinner och jag hatar min defekta äckliga jävla kropp!!!!!

Jag orkar snart inte längre. Vad har jag för värde om jag inte ens klarar av att bli med barn?! Jag orkar snart inte mer.

• Svar på tråden Snart orkar jag inte mer :-(
  • FruW

Skickar en stor kram till dig!! Vet inte riktigt vad jag ska skriva.. är lite i samma sits som du, ingen medicinering ännu iaf, men får bara mf.. så jag känner igen din förtvivlan!! Du kanske kan hoppa skolan i dag? Prata med din partnern, ngn vän du kan ringa? Gå hem, lägg dig i soffan, kolla på film och unna dig att äta något riktigt gott.. Ge inte upp bara, det kommer att lösa sig!

Stor kram till dig

• Fidelis ad urnam
    FruW skrev 2010-08-31 09:16:25 följande:
    Skickar en stor kram till dig!! Vet inte riktigt vad jag ska skriva.. är lite i samma sits som du, ingen medicinering ännu iaf, men får bara mf.. så jag känner igen din förtvivlan!! Du kanske kan hoppa skolan i dag? Prata med din partnern, ngn vän du kan ringa? Gå hem, lägg dig i soffan, kolla på film och unna dig att äta något riktigt gott.. Ge inte upp bara, det kommer att lösa sig!

Stor kram till dig
    Jag blev hemma från skolan idag, kände verkligen att jag inte orkar vara social och glad och öppen som man bör vara.
    Min man verkar inte fatta ett skit. Han blev först sur för att jag inte ville gå till skolan och sedan blir han sur för att jag är bitter.
    Varje gång jag får min mens kommer det som ett slag i magen, det slår luften och livslusten ur mig totalt.
    Jag är så trött.
  • FruW

Försök att prata med din man, ni kommer att behöva varandra i det här. Ni är ju båda med på resan, eller hur? Det är jättesvårt, kvinnans kropp hamnar ju i fokus i sådana här situationer.. Mitt råd är (om du vill ha det, annars strunta i det Flört) försök prata med din man, ta en fika hemma, försök berätta på ett lugnt sätt hur du känner, vad som händer i dig känslomässigt när mensen kommer. För mig är den dagen alltid värst, sen blir det bättre, om det är även så för dig, så säg det till mannen, så vet han att det är helt ok att du är nere några dagar, snart blir det bättre!! Be även honom berätta vad han känner.. För mig var det så att min sambo var så upptagen med att trösta mig efter varje mf och efter varje mens, så han kände att han inte kunde säga till mig hur HAN kände.. Inte så kul att höra för mig direkt, jag vill ju finnas där för honom med, men blir lättare när man vet hur den andre känner och tänker !

Sen, "älta" diskutera, vara bitter mm, det går jättebra att va det här på FL med likasinnade! Här kan du mötas av en förståelse som din man och dina vänner kanske inte kan ha, du kan få tips och råd, du kan älta älta älta så länge du vill...

Min sambo sa något väldigt klokt när jag var som mest nere... han sa att det är vår relation som är det viktigaste, är inte den bra så har vi ju ingen att skaffa barn med.. Och så är det ju, det är ju min fina sambo jag vill ska bli pappa till mina barn, utan honom så..

Stor kram till dig!

Svar på tråden Snart orkar jag inte mer :-(