Försök att prata med din man, ni kommer att behöva varandra i det här. Ni är ju båda med på resan, eller hur? Det är jättesvårt, kvinnans kropp hamnar ju i fokus i sådana här situationer.. Mitt råd är (om du vill ha det, annars strunta i det
) försök prata med din man, ta en fika hemma, försök berätta på ett lugnt sätt hur du känner, vad som händer i dig känslomässigt när mensen kommer. För mig är den dagen alltid värst, sen blir det bättre, om det är även så för dig, så säg det till mannen, så vet han att det är helt ok att du är nere några dagar, snart blir det bättre!! Be även honom berätta vad han känner.. För mig var det så att min sambo var så upptagen med att trösta mig efter varje mf och efter varje mens, så han kände att han inte kunde säga till mig hur HAN kände.. Inte så kul att höra för mig direkt, jag vill ju finnas där för honom med, men blir lättare när man vet hur den andre känner och tänker !
Sen, "älta" diskutera, vara bitter mm, det går jättebra att va det här på FL med likasinnade! Här kan du mötas av en förståelse som din man och dina vänner kanske inte kan ha, du kan få tips och råd, du kan älta älta älta så länge du vill...
Min sambo sa något väldigt klokt när jag var som mest nere... han sa att det är vår relation som är det viktigaste, är inte den bra så har vi ju ingen att skaffa barn med.. Och så är det ju, det är ju min fina sambo jag vill ska bli pappa till mina barn, utan honom så..
Stor kram till dig!