• PennyJenny

Född v30+0. Fler? Hur länge cpap?

Vår lille gosse föddes igår i v30+0. Han mådde så sent som igår kväll bra. Han ligger i cpap men utan syrgas. Hur länge har era bebisar legat med cpap? Hur länge låg dom i kuvös?

Allt är så omtumlande, är sååå nervös för att gå ner dit sen. Man är rädd att han ska ha försämrats under natten osv..

• Svar på tråden Född v30+0. Fler? Hur länge cpap?
  • Philippa

Grattis till sonen!!

Min son föddes i vecka 29+6 och han hade c-pap i ca 4 veckor...

Idag är han 4 år och allt gick bara bra, han har dock fått diagnosen autism som troligen beror på att hans hjärna inte var färdigutvecklad..

• Skogsstjärnan

Vår son föddes 30+2 och hade cpap i ca 3 dagar, låg i kuvös i 6 dagar. Behövde lite syrgas i ca 1 vecka.

Fick åka hem i slutet av V35, då med sondmatning.

Var en jobbig period, gäller att ha tålamod....

Lycka till!

• Katarina76

Grattis till pojken!

Min dotter född v.31+4 och endast en kortisonspruta innan, blev en vecka i CPAP och kuvös. Sedan fortsatt värmebädd, solning och sondmatning. 5 veckor på neo och en vecka på permission innan utskrivning. Jag vet att de som har tillgång till hemsjukvård kan komma hem tidigare.

Hoppas sonen mår fortsatt bra!

• NILS10

Grattis till lill pojken.
    Vår Nils föddes 27+2 och låg i CPAP 8 veckor. Han föddes 8 maj och har fortsatt syrgas på grimma. Känns som att när man nått 30 veckor så har lungorna mognat betydligt än om man föds under 30 veckor.
    Kramar

• knäppisen

om jag minns rätt så hade min son cpap i nån vecka (född v29+0). Han klarade ett par timmar utan cpap redan efter nån dag. Och grattis till lillkillen.

• cajsagve

kille född dec-08 i v 29+6 dgr. Hade CPAP i 5 dgr innan man tog bort den. Tyvärr krokande han efter 36 tim så han fick den igen. Efter ytterligare 2 dgr tog man bort den och då funkade det bra med andningen! lycka till!

Svar på tråden Född v30+0. Fler? Hur länge cpap?