Jag ogillar min flickvän mamma så kopiöst mycket!! Hjälp!!
Min flickvän har en mamma som jag oillar något så grovt så jag orkar inte ens tänka på människan. Hon ser ner på allt o alla och klagar och kommer med falska påståenden. Min flickvän har rätt god relation till sin mamma och dom umgås mycket och pratar mycket men så fort jag är hemma drar hennes mamma sig undan och kommer aldrig och hälsa på. Jag har alltid försökt vara trevlig och respektfull mot henne och vara artig så som jag är uppfostrad att vara mot äldre och vuxna. Jag och min flickvän kan har rätt så tråkiga gräl angående att jag ogillar henne och inte vill ha henne i mitt liv men tyvärr så är hon ett onödigt ont och jag pallar itne se henne för jag vet att hon är trevligt falskt mot mig. Jag vet att hon har ett stort kontroll behov och allt som hon inte acceptera är "konstigt" i hennes ögon och alla andra människor som ser lite annorlunda beteer sig lite annorlunda är schabbiga konstiga m.m. Människor som kommer från andra länder tycker hon ska försvinna och inte vara i Svergige och jag själv är adopterad så den inställningen klarar jag inte av för fem öre. Har så mycket irritation mot henne så vill ingentligen vrida nacken av henne men det går ju inte :)
Jag behöver hjälp hur jag ska reda ut detta och min största rädsla är att jag ska fly från min flickvän för att slippa hennes mamma även att jag älskar min flickvän av hela mitt hjärta och har stora samvetskval för att jag ogillar hennes morsa så mycket... Vet inte vad jag ska ta mig till nu när bebisen ska komma och hon ska vara här så mycket för det har hon sagt att hon ska och då fick jag världens ångest över det.. Hon tycker all är konstigt och jag vet att hon ser ner på alla människor och har ett stort kontrollbehov så det känns som att så fort jag kommer lyfta barnet kommer jag ha hennes dömandes ögon på mig. Fuck detta är ett problem..