• HannaVirrpanna

Vilken är ert barns favoritsak att leka med?

Jag har en son på 3 månader som nu börjar bli svår att underhålla. Eller jag tycker det är svårt att komma på något man kan göra, förutom sjunga, prata med och sånt där. Han brukar ligga i sitt gym en stund med ledsnar ganska fort. Han har börjat suga på allting och håller på att "lära sig greppa" saker. Idag ska vi ut till barnens hus och babyproffsen för att hitta nånting som han kan suga på och leka med typ.
    Nått tips på bra leksaker man kan köpa? Som har varit poppis hos er eller era vänner!
    Gärna tips på hur man kan underhålla honom också :) Jag kan typ tre fyra sånger och alla fastnar i skallen, så gärna nånting nytt :) Sånger med rörelser till är poppis!

• Svar på tråden Vilken är ert barns favoritsak att leka med?
  • HannaVirrpanna
    Flickan och kråkan skrev 2010-08-19 09:02:29 följande:
    Kasta inte bort för mycket pengar på leksaker är mitt tips. Esskas anspråkslösa bitringar är suveräna. Tunna och små, lätta att hålla i och älskade av de flesta små bebisar när de börjar bli gnagiga. För övrigt prova sådant som finns hemma som t.ex. bakplåtspapper (prasslar, tål lite vatten och går inte sönder så lätt).

Nä precis, det är inte lönt att slösa så mycket pengar på tusen olika saker! Men bitringar kommer jag defenitivt att köpa! Bakplåtspapper var ett mkt bra förslag :) Man kan ju stoppa in det i en strumpa eller nått? Borde ju va kul :)

• HannaVirrpanna
    Modgun skrev 2010-08-19 08:59:09 följande:
    Ja det är det säkert. Det är ju bara till att köpa ngt som prasslar så märker du.
    Lillan gillar enkla leksaker, såsom diverseköksredskap. Fast när hon precis lärde sig att greppa så var det lite skallror och dylikt som gick hem.
    Köksredskap är bra kan jag tänka mig! Suga på en slev eller nått :)
  • Phlippan87

dotterns absoluta favoriter är en tom pet-flaska, en tom ketchupflaska med makaroner i, tomkartonger och pappersinsamlingen med alla reklamblad...
    stundtals är det ett gosedjur eller en vanlig simpel bitring som kan underhålla henne men en kartong kan hålla henne nöjd och sysselsatt i närmre 1 timme

28/12 2009 föddes vår lilla Therese | phlippans.blogg.se
  • Modgun
    Flickan och kråkan skrev 2010-08-19 09:07:40 följande:
    Ja, ju enklare desto bättre.

www.barntrygghet.se/visa_produkt.asp?t=Esska+...

brukar även finnas på vanliga matvaruaffärer typ ica, hemköp
    Ja precis, de brukar finnas i de flesta välsorterade matvarubutiker. Lillan gillard et enkelt, Hon sitter hellre och leker med en trägaffel än en"rolig" lekasak.
    Fast om man har vägarna förbi Gekås så kan man köpa med sig ett lass bitringar därifrån därifrån =)
  • HannaVirrpanna
    TheMother skrev 2010-08-19 09:05:52 följande:
    Just ja. Klipp för all del inte bort tvättråden på leksakerna, för är din son som min son var så var de lapparna det absolut roligaste på hela leksaken :)
    Jag har faktiskt en filt med massa lappar på :) Fick den av en kusin i usa, hennes barn hade älskar sånna! Min kompis barn har en snuttefilt men det är bara lappen som hon snuttar med, eller pillar på! :)
  • TheMother
    HannaVirrpanna skrev 2010-08-19 09:10:35 följande:
    Jag har faktiskt en filt med massa lappar på :) Fick den av en kusin i usa, hennes barn hade älskar sånna! Min kompis barn har en snuttefilt men det är bara lappen som hon snuttar med, eller pillar på! :)
    Ja, har sett en sån sån filt en gång. En sån hade min son älskat :D
    Mamma till Anton 080920
  • augustisten
    Nifelheim skrev 2010-08-19 09:07:13 följande:
    Min son tyckte jättemkt om en sån där konstig skallra med "trådar och pärlor". En sån här: www.abcleksaker.se/Shop/Image/Article/MT540_S... fast i klara färger hade vi.
    En sådan älskade min unge också. Tänkte faktiskt köpa den till kompisens bebis eftersom den var så bra!
Svar på tråden Vilken är ert barns favoritsak att leka med?