• Emma Erika

6:e missfallet konstaterat idag! Ger upp!

Alltså nu för 1 timme sedan är mitt 6:e missfall på 1,5 år konstaterat och jag tror jag går i bitar. Vet varken ut eller in,, har inte fått någon utredning..allt ser bra ut. Herregud ni har ju en son på 2,5 ?? jo men vi vill ha en till..är väl inte normalt med 6 missfall på rad ändå? Även om vi har en frisk underbar son ... vet inte vad vi ska ta oss till eller hur jag ska orka detta.

Känner mig kort sagt helt misslyckad och trasig.

• Svar på tråden 6:e missfallet konstaterat idag! Ger upp!
  • Carisma95

Oj, vad tråkigt för er!
    Har själv bara haft ett missfall, så förstår nog bara delvis din smärta. Men tycker absolut ni ska göra en utredning!

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Emma Erika

mm ska försöka göra en utredning men hittils har vi fått dålig respons på detta, eftersom vi har en son på 2,5 år..läkarna menar på att allting liksom ska fungera eftersom vi har sett att det fungerar..och att man kan ha otur..men 6 gånger? Känns lite långsökt men kan säkert stämma som dom säger också..nån som har nå tips eller kan få upp mitt hopp och mod lite kanske?

• Morkullan

Åh vad jag känner med dig! Och det finns faktiskt både förklaring och behandling! Jag rekommenderar dig varmt att läsa "Is your body baby friendly" av dr Alan E Beer. Finns på Ad Libris och kostar knappt 200. Boken förklarar orsakerna till infertilitet, upprepade misslyckade IVF-försök, upprepade missfall och dödfödsel och beskriver vilka utredningar och behandlingar man kan göra.

Med Dr Beers metoder lyckas ca 80% inom tre cykler efter utredning och med behandling.

Du är välkommen till den här tråden till oss som valt att ge oss in på denna väg

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html

STOR KRAM till dig

• Emma Erika

åhh tack, har läst nu ganska länge och tycker det verkar intressant.. ska läsa på mer och ta med mig detta till utredningen på fredag.. har dock inte så stor tro och tillförlitning på sjukvården här.. inte vad man ser vad andra länder kan göra.

Svar på tråden 6:e missfallet konstaterat idag! Ger upp!