• ViceGuy

MMA - Mixed Martial Arts

Vad tycker ni om denna extremt snabbt växande sport? Bra eller Anus?

(obs, känsliga varnas!)

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts
  • Gung Ho
    puss skrev 2010-08-17 14:41:19 följande:
    har inte sett att nån har skrivit att mma toppar heller, men ok, visst. det finns säkert folk som tror det.
    "MMA är värre än andra spoerter, det borde väl alla fatta. "

Hmmm, ovanstående kan nog tolkas som att du skrivit just detta...Skrattande
  • Gung Ho
    daddybear skrev 2010-08-19 21:02:05 följande:
    begynnelsen av UFC var en sideshow så enkelt är det,idag är det reglerat och styrt och säkert UFCs början var hemskt att se, det var ingen sport,tycker fortfarande tex mma i japan går för långt som tillåter sparkar mot huvudet på de som ligger ner
    Jag gillade att man fick hålla tag i den andres hår och slå..'any part of the body'..Skrattande
  • Gung Ho
    Semper Idem skrev 2010-08-19 20:36:55 följande:
    Olika kampsporter tävlar ju emot varandra fortfarande. Men kan man inte submissions så har man inte en chans så enkelt är det bara.
    Det är en sanning med stor variation. UFC liksom K1 var urprungligen 'olika kampsporter mot varandra'. Det har dock i båda fallen renodlats till en K1 stil och en UFC-stil. Sedan har olika tävlande olika bakgrund, men ingen kliver ju in i ringen med 'bara' BJJ träning eller 'bara' MT under bältet.
  • Anton Chigurh
    Add3 skrev 2010-08-21 00:06:09 följande:
    Jag gillade att man fick hålla tag i den andres hår och slå..'any part of the body'..Skrattande
    Har dragit igenom så gott som samtliga UFC galor, och jag tycker faktiskt det är roligare att titta på dom senare. Lite väl grovt när du får sparka en liggande kombatant i hovet, eller använda armbåge mot ryggraden. Var väl tom tillåtet att sparka skrevet, obs tillåtet, deltagarna avstod tydligen frivilligt från dylika attacker då det ansågs oschysst.

Nu har du inte sagt att du gillar nåt av ovanstående, bara en parentes.
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Gung Ho
    Anton Chigurh skrev 2010-08-21 00:30:56 följande:
    Har dragit igenom så gott som samtliga UFC galor, och jag tycker faktiskt det är roligare att titta på dom senare. Lite väl grovt när du får sparka en liggande kombatant i hovet, eller använda armbåge mot ryggraden. Var väl tom tillåtet att sparka skrevet, obs tillåtet, deltagarna avstod tydligen frivilligt från dylika attacker då det ansågs oschysst.

Nu har du inte sagt att du gillar nåt av ovanstående, bara en parentes.
    Hehe, jag var ironisk.
  • Anton Chigurh
    Add3 skrev 2010-08-21 00:48:23 följande:
    Hehe, jag var ironisk.
    Aaah, det borde jag kanske begripit......
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • daddybear

en.wikipedia.org/wiki/Shark_Fights_13 vad är det här? UFC rejects liga? houston alexander paul daley och keith jadrine på samma card. 2 killar som inte klarade sig i UFC och en som fick kicken för han inte kn sköta sig i ringen......pinsamt

• BeniusPappa
    puss skrev 2010-08-17 14:27:21 följande:
    risken för skador är större.
    Haha knappast
  • BeniusPappa

Det ser brutalt ut, men båda killarna är vältränade och kör ju det här på daglig basis. Dom är båda införstådda i vad som händer.

• Selfish Geene

Är löjligt känslig mot att bevittna någon form av våld och tycker tom att tacklingar på en vanlig hockeymatch ser otäcka ut.
    Så jag väljer bort att titta på den här sortens sporter.

Däremot ser jag inte några skäl till att förbjuda någon kampsport.

• Snowdrops

Jag blev introducerad till MMA förra året av någon på nätet som är en MMA fan. Trodde att jag skulle ha svårt för det och tycka att det kanske är för våldsamt men visade vara helt tvärtom, upplevde det som intressant kombination och roligt. Jag har däremot alltid haft respekt för kampsport, som barn älskade man Bruce Lee. Sedan förra året följer jag UFC.

• alllwaysdrunk

Finner att denna sport är betydligt mer human på utövarna än boxning är.
    Där får man ju 8-10 sekunders vila om man råkar ut för en propp.
    Så man är tillräckligt återställd så man kan åka på par proppar till.

I dessa olika varianter av MMA som finns, så är matchen slut när man inte kan försvara sig längre.
    Och inga 10 sekunders vila så man kan åka på mer däng.

Svar på tråden MMA - Mixed Martial Arts