• TattooMamma

Behöver ER synpunkt och hjälp.. Snälla...

Hej..

Jag hoppas ni orkar läsa...
    Jag ska försöka förklara allt hur det ligger till, jag ska ringa KK imorgon, igen, för att jag inte står ut längre, och jag vill få med allt, så de verkligen förstår hur mycket jag lider av detta.
    Jag vill ha tips på vad jag ska säga när jag ringer.
    Och jag vill gärna veta vad ni tror oxå.

Jag är en tjej på 29 år och har två barn 6 och 8 år, första barnet kom efter ca 2 år av oskyddat sex, men då "försökte" vi inte men ändå så hade vi mycket sex. :)
    Barn två kom 2 år efter första, jag ammade första i ca 9 mån och vi hade även nu mycket sex. Så jag har väll inte haft så jättelätt att bli gravid, jag vet inte.

Jag har alltid alltid haft oregelbunden mens, och när jag ätit p-piller, haft p-stav eller hormonspiral har jag blödit hela tiden, konstant. Jag blödde även mycket och hade väldigt ont av kopparspiral.
    Min mens har genom åren kommit med 2 - 17 veckors mellanrum.

Jag har haft ont i magen och gjorde, när jag var 14 ca, en titthåls operation och tog bort cystor.

Jag har som sagt vart i kontakt med KK flertal gånger pga smärta och oregelbunden mens, aldrig för infertilitet. De har tagit cellprover, gjort ul och så men sagt att de inte hittar något konstigt..

I dags läget ser det ut såhär,

jag har fått ökad acne (inte mycket, men har aldrig haft acne alls förut), behåring (lite mer på benen, men väldigt mycket tjockare, annorlunda hår på huvudet?), fått fet hy och nu senaste dagarna även mjölk i brösten.

Min mens kommer med 1 - 3 mån mellanrum, aldrig regelbunden.

Jag har VÄLDIGA menssmärtor!
    Extrem smärta 2 v efter mensen tills nästa mens kommer (alltså allt från 2v till 10v)
    Och under denna tid har jag även fruktansvärt ont vid samlag, det går inte att ha sex, känns som en kniv! Det går knappt att sätta sig ner, absolut inte hoppa och att gå på toa är verkligen ingen höjdare, varken nr 1 eller 2...

Det hugger mest hela tiden i högra sidan (äggstocken?) och värker konstant..

Ett par-tre veckor innan mensen kommer så får jag tydliga graviditets symtom, såsom väldigt ont i brösten, illamående (så att jag kräks), yrslig, "foglossning" och nu har jag även fått läckande bröst.

Jag tog ut kopparspiralen för minst ett och ett halvt år sen, då jag och in man gärna vill ha ett till barn, men som vi sa "det kommer när det kommer", då mina "grav-symtom" blivit värre och smärtan likaså,  och inget grav test är positivt så är jag rädd för att jag verkligen inte kan bli med barn?

Vi känner fortfarande att inget vore roligare om vi blev med barn, men att det liksom inte är nån brådska, men jag undrar om man ska ta upp det med KK när jag ringer dem, att vi faktiskt inte blivit gravida efter 1 1/2 år utan preventivmedel?

Nu är det 6 veckor sen jag hade mens sist, och alla "symtom" finns ju där, som vanligt, men de har jag inte litat på längre, men så började brösten läcka oxå och då tänkte jag att nu måste det vara nått då mina bröst aldrig nånsin läckt förutom när jag vart gravid.
    Grav test tog jag igår, lördag, och det var ju negativt.
    Och då kommer oron istället, varför läcker brösten?

Mina teorier är, då jag läst lite och mina symtom stämmer in på

PCO
    Hög prolaktin nivå
    Endometrios

Kan jag ha alla dessa kombinerat?
    Och är det fler??

Skulle bli så glad att få höra om era erfarenheter, vad händer när man får komma in till KK?
    Vad ska jag säga?
    Kan man bli "frisk"? Måste jag ha såhär ont jämt?
    OM jag har alla dessa, kommer jag kunna bli med barn igen?

Blev mycket nu, men jag blir så trött på att alltid ha ont, att inte min kropp vill fungera normalt och att inte veta vad som är felet...
    Ska ringa imorgon, de har sagt att jag ska höra av mig igen om det inte förändras och en bm sa att jag var tvungen att ringa ang läckande brösten då det absolut inte var normalt om man inte är gravid..

Samtidigt är jag så rädd för att de inte ska hitta något igen och att jag bara får acceptera att jag får leva såhär. Det gör så fruktansvärt ont! Vårt samliv blir ju väldigt lidande då jag bara är smärtfri i ca 2 veckor precis efter mensen sen smärta igen i 2 - 10 veckor...

Skulle bli jätte glad för svar....

• Svar på tråden Behöver ER synpunkt och hjälp.. Snälla...
  • TattooMamma

Det här med brösten blir jag inte riktigt klok på, men det kan väll bero på prolaktin nivån?
    Men ökar den nivån hela tiden då eller eftersom jag inte haft "läckage" förut?

Det spänner i brösten oxå, och ibland "drar de ihop sig" precis som när man ammade förut och barnet skrek, och så kommer det några droppar...

Ni som haft läckage pga hög prolaktinnivå, har det spännt i brösten då och har de dragit ihop sig?

• Nyfiken gul

utredd med PCO och jag har precis som du...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • TattooMamma

Ok.. Har du "bara" PCO?
    Vad har du "precis som jag" allt, mens, smärtan, eller är det något mer/mindre du har?
    Har du oxå haft läckande bröst?

Jättetack för svar! :)

• TattooMamma

Vad ska jag säga när jag ringer imorgon??
    Att jag misstänker PCO?

Ingen??

• Nyfiken gul

jag har allt du nämner ovan

jag har sökt otaliga gånger för sjukliga smärtor i magen både före,under och efter mens och under ägglossningen .. ja typ hela menscykeln igenom...

oregelbunden mens ständigt och jämt

sjuk behåring, jag är tamigfan hårig överallt!

Finnar finnar finnar...

alltid mjölk i brösten, det är 1 år sedan jag slutade amma mitt senaste barn men det är ingen skillnad, mjölken är inte slut den har bara avtagit

För att bli gravid med senaste barnet fick vi kämpa i nästan 3 år, hormonbehandling behövdes...

Första barnet är p-pillerbarn.. andra barnet blev till med avbrutet samlag,,, första sexet med alldeles ny partner.. men då hade jag haft oskyddat sex lääääänge med diverse killar och inte blivit gravid.

• TattooMamma

Åh ok... Det låter som mig det.. :S
    Då får jag se imorgon vad de säger, konstigt bara att de inte sett det tidigare...

TAck.. :)

• Nyfiken gul
    TattooMamma skrev 2010-08-15 21:42:12 följande:
    Åh ok... Det låter som mig det.. :S
    Då får jag se imorgon vad de säger, konstigt bara att de inte sett det tidigare...

TAck.. :)
    jag fick varken behandling eller diagnos förrän jag sökte för att jag inte blev gravid.
Svar på tråden Behöver ER synpunkt och hjälp.. Snälla...