• Ängeln Teo

    Tackkort

    I slutet av juni hade vi begravning för lilla Teo. Nu börjar jag fundera över tackkort. Men det finns ju inga tillräckligt fina att köpa.
    Hur har ni andra gjort?
    Var har ni köpt era tackkort?
    Förstår att inte alla har skickat tackkort men för mej är det terapi...
    Kram/Nina


    Ängeln Teo
  • Svar på tråden Tackkort
  • MinEmPsi

    vi gjorde egna tackkort. För det var också vår terapi. Det uppskattes väldigt mycket, och skickad även med ett litet kort på emma. Svart/vit kort på henne.

  • Ängeln Teo

    Hej på er!!
    Kul att kunna vara lite inspiration till gravpyssel
    Nu är iaf tackkorten klara.
    Så här blev det:



    Ängeln Teo
  • S m u l i s

    Åhh vad fint du har gjort, nu fick jag lite idér för hur jag ska göra, vi har vår begravning i okt.

  • Ängeln Teo

    Tack!!!
    Vad kul att kunna vara till hjälp. Kul känns ju inget vidare att skriva i detta läge men du vet vad jag menar.
    Just texten, vet inte om du såg det, men Vad jorden gömmer Ej hjärtat glömmer tycker jag är så himla
    talande... Det har vi skrivit på vår gravsten oxå.
    Så tråkigt att vi inte får behålla våra små. Man får göra vad man kan för dem...
    Lycka till!!!!
    Styrkekramar till dej!!!


    Ängeln Teo
  • S m u l i s

    Nej det är inget kul alls men som många andra är detta lite terapi som för mig med känns bättre, och jag blir så stärkt av alla andra änglamammor här i olika forum, känns så skönt att inte vara själv i sin stora sorg. Jag såg texten och den var så fin, Kramar tebax  :)


    Älskar dig Wiktor vår ängel..
  • Ängeln Teo

    Marijhae: Tack vad snällt!!!  Lite grejar hade jag nog kunnat ändra på men jag har ju en make som måste få vara med och bestämma nånting iaf... "Banderollen" på framsidan har jag kunnat vara utan...
    Kram till er alla


    Ängeln Teo
  • me79

    Jag tänkte göra en scrapbook till minne av Alma. Där kan man ha magbilder, foton av henne, hand- och fotavtryck, begravningsannons, bilder på graven etc. Har någon av er andra pysslat med scrapbooking? Jag är helt ny, men tycker det verkar roligt. Kanske bra att ha som bearbetning också. Om någon gjort detta innan vore det fint att se bilder.

    Hur lägger man förresten in bilder i sitt inlägg?

    Kram till er alla <3

  • elsa 10

    hej jag hade begravning i maj för mitt änglabarn har inte fixat tack kort finns igen årk kvar tror ni att dom föväntar sig tack kort? tackar alla jag träffar som vi fick blommor av? känner mig dålig att jag inte fixat detta tack kort

  • Ängeln Teo

    elsa10: Nej då, jag tycker inte du ska tänka på tackkort om du inte har ork. Jag tror att alla förstår att det är så!!
    För mej var det terapi och jag är allmänt lite pysslig. Därför gjorde jag det, inte för att det "hör till".
    Du ska inte alls känna att du är dålig på något vis!!! Du har gått igenom något som ingen människa ska behöva gå igenom!!!

    dicny: Tack, vi får hoppas det!!!

    Marijhae: Jag skulle oxå jättegärna göra ett sånt album men jag är inte så duktig, tror jag iaf, ska nog testa så småning om. Jag har ju pysslat lite med gravljusen så jag har samlat på mej lite scrapping kan man säga.
    Nedanför så finns en Ladda upp bild, tryck på den så får du söka upp bilderna du ska ha med. Du kanske får fråga nån som står med dej, blev svårt att förklara här märker jag. Kankse hittar du nån här som är bättre än mej att förklara.
    Lycka till!!!


    Ängeln Teo
  • PVeraB

    marhjie
    Det finns ju två knappar trycka på nedan för den rutan du skriver texten i. En för att posta inlägget och sen en nedan för.
    Det ser ut så här under rutan du skriver texten i,
    en tryck ruta "posta inlägget"
    en ruta skriva sidfot i
    en tryck ruta "ladda upp en bild"
    Den rutan trycker man på, bilderna får inte vara för stora. Samma regler som i bildgalleriet.

  • MinEmPsi
    Ängeln Teo- Vilken otroligt fint tackkort!!!


    Hade en dålig scanner dagen innan begravningen..men så här blev våra handgjorda begravningskort för själva begravningspogramen. Tack korten ser jag att jag inte har på datorn, men vi hade likadant men att det var hennes handavtryck på fram sidan isttället och sedan tacket inuti samt ett kort på henne som sjukhus fotografen tog!

     



     

  • scharlotta
    elsa 10 skrev 2010-09-28 17:48:40 följande:
    hej jag hade begravning i maj för mitt änglabarn har inte fixat tack kort finns igen årk kvar tror ni att dom föväntar sig tack kort? tackar alla jag träffar som vi fick blommor av? känner mig dålig att jag inte fixat detta tack kort
    Jag tycker absolut inte att du ska känna dig dålig!
    Vi skickade inga tackkort efter begravningen, jag tror inte ens att vi tänkte på det då.
    Vi skickade ut tackkort nu när det gått ett år, där vi skrev lite kortfattat hur mycket det betyder att de fanns där på begravningen, och hur tacksamma vi är för att de fortfarande finns här för oss.

    Men jag tror inte att någon förväntar sig ett tackkort för att man funnits med på en begravning, jag skulle verkligen inte förvänta mig något sånt.

    Varma kramar!
  • Nossmiarfe

    Man kan göra tackkort på vistaprint dör man även kan göra av fotografi. Det ska vi göra.

Svar på tråden Tackkort