• bebi2010

hur startade förlossningen för er? plötsligt, långdraget eller vad det nu kan vara?

Precis som rubriken.. hur startade eran förlossning?
    Jag är gravid med första barnet, och har BF den 31 augusti. Vet att det finns massa liknande trådar runt om här, men känner inte för att leta efter en bra.
    Jag känner av absolut ingenting än, eller lite menssmärtor då och då, men inget mer än så.
    börjar bli orolig för hur smärtan ska vara, och om förlossningen kommer att gå bra.. Men det är vanligt antar jag Flört
    Hoppas någon vänlig själ kan dela med sig av sina erfarenheter. 

• Svar på tråden hur startade förlossningen för er? plötsligt, långdraget eller vad det nu kan vara?
  • MiaMajsan

Min fl började med värkar och jag visste direkt att detta är en värk. Inga misstankar om ngt annat. De var rätt kraftiga på en gång. Försökte fixa lite hemma när de kom, diska osv, men jag var verkligen tvungen att ligga ner.

• rajsiin333

För en som jag (som i skrivande stund är på bf +9) så är den här tråden toppen.
    Fler historier om hur förlossningar börjat tack :)

• JLL

Har fött ett barn. Värkarna kändes som kraftig mensvärk, regelbundna från start. Första värken 20:30, bebis ute 4 h senare.

• Callista Sonja Caroline

Med min första... slemproppen gick vid 12.00 i sängen jag reste mig och då kom vattenavgången sipprades...strax efter kom molande mensvärk som eskalerade pö om pö...de första ca 5 timmarna jobbade jag mig igenom värkarbetet hemma med telefonkontakt med förlossningen till slut åkte vi in för att få tillgång smärtlindring och efter sammanlagt 12 timmar efter proppen gått var av 1,5 timmars krystande kom hon ut vår dotter...!

• Kravmärkt

Nu när även jag har fött min dotter (4 maj) så kan jag bjuda på hur den förlossningen startade.

Vi åt middag och jag kände att mina förvärkar (som jag haft sen veckor tillbaka) började ändra karaktär till att bli lite mer intensiva och komma med ca fem min intervall. De gjorde inget vidare ont men eftersom de höll i sig i ca 45 sek och var så regelbundna så klockade jag dem med en värktimerapp. Efter maten la jag mig i soffan och då knäppte det till och jag förstod att fosterhinnan brustit (har fött två barn tidigare). Ringde barnvakten vid 18.30 och packade väskan och vid 21.30 var vi inne på fl. Kl 01.52 är hon ute

• skaviblifyra

vattnet gick 03,30 värkarna började kanske 1,5h efter det regeöbundet med 5 min fram till sex sen va det varannan minut. 7,30 va jag fullvidgad. 09,13 föddes han. va på sjukhuset en timme

• Gudinnan

vattnet och slemmisen gic kl 23.00 på kvällen mila små lätta sammandragningar somnade om.
    På morgonen kl 09.00 efter frukosten (pang bom) ligger på soffan med kraftoga värkar ringer förlossningen kl 09.30 skulle åka in.
    På förlossningen kl 11.00 ca ligger på sängen och tar lustgas dottern föddes 01.47 24 tim  

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • isolde 79

Puff!! Har BF i övermorrn, inga känningar alls förutom lös mage i ca en vecka;) Eller så är det alla jordgubbarna jag äter ;)

• Rödtott

Förlossningen med andra barnet (första sätes-ks) startade med att brandlarmet gick när jag sov som allra bäst. Jag gick runt och sniffade och kunde inte sluta oroa mig. Kände att jag fick sammandragningar och la mig på soffan. Började klocka dem vid 04-tiden. Ringde barnvakten som hoppade in i bilen direkt. Åkte in till förlossningen vid 07, skickades ut på promenad och skrevs in vid 12-tiden. Han kom ut vid 19-tiden. (9 dagar innan BF)

Är nu gravid i vecka 36 med tredje barnet

• Cleo1

Kul tråd att läsa för en nybörjare med 54 dagar till bf,datumet ska man ju dock ta med en nypa salt eftersom vi väntar två pluttisar.Längtar tills det startar,som det är nu så har jag ingen koll vara sig hur sammandragningar eller förvärkar känns men ser fram emot att bli varse.Fler stories från er som fött,tack!

Blivande mamma till tvillingpojkar bf 31/10-13
Svar på tråden hur startade förlossningen för er? plötsligt, långdraget eller vad det nu kan vara?