• Gaytjej

Finns det bilstolar med ett intervall från ca 0-6 kg o upp mot kanske 20 kg?

Behöver ev skaffa en bilbarnstol till reservbilen och det känns lite onödigt att köpa ytterligare ett babyskydd eftersom lillkillen redan är ett halvår. Finns det stolar som man kan ha tidigt och relativt länge - 6-20 kg typ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 12:25
    Kan inte ha babyskyddet i reservbilen då vi upptäckt att bältena är för korta!
  • Svar på tråden Finns det bilstolar med ett intervall från ca 0-6 kg o upp mot kanske 20 kg?
  • Joico

Britax Hi-way. Godkänd från 0-25kg, bakåtvänt på alla platser i bilen. En kanonstol!

• Gaytjej

Tack för tips!
    Annnan - krävs det långa bälten för att fästa denna stol

(Upptäckte att det fanns en del 0-25 kgs stolar ja, var lite ivrig när jag slängde ut frågan. )

• The Bumblebee

Asså, om sonen sitter i babyskydd fortfarande är det väl bara att sätta fast babyskyddet i den andra bilen. Eller? Behövs ju inte flera bilbarnstolar under babyskydds-perioden. Det är ju en av de smidigaste grejerna med babyskydd!

Men när mina barn varit kring halvåret så har de börjat åka i de "riktiga" bilbarnstolarna istället. De har suttit mycket bättre i dem då.

Det finns en hel flera bakåtvända bilbarnstolar som funkar för er att använda nu.

Akta Graco DuoLogic - från 0 kg
    Akta Graco Duoflex XTP & Cosmic Comfort - från ca. 5 mån.
    Britax Hi-way - från nyfödd
    Britax Freeway - från nyfödd

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Dr Mupp

Har du kollat så att babyskyddet inte har alternativ bältesdragning för korta bilbälten. Det har vårt babyskydd.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Gaytjej
    Dr Mupp skrev 2010-08-11 14:45:30 följande:
    Har du kollat så att babyskyddet inte har alternativ bältesdragning för korta bilbälten. Det har vårt babyskydd.
    Nej det har jag inte, men jag har iaf inte sett några andra möjligheter än den som är utmärkt? Men tack för tipset, ska kolla i instruktionsboken! (Har en Akta Graco)
    The Bumblebee skrev 2010-08-11 12:21:03 följande:
    Akta Graco DuoLogic - från 0 kg
    Akta Graco Duoflex XTP & Cosmic Comfort - från ca. 5 mån.
    Britax Hi-way - från nyfödd
    Britax Freeway - från nyfödd
     Tack för namnen, gör Blocket-letandet lättare!
  • tinis77

Britax hi-way, godkänd från 0-25 kg. Den är enkel att montera, tar lite plats i bilen och det behövs inte heller långa bälten. Eftersom han är ett halvår nu så är det ju ändå dax att byta ut babyskyddet, det bör bytas när de kan sitta ok.
    Om ni köper begagnad hi-way, kolla så att ni får med kil. Annars behövs det kanske köpas till för att få bättre lutning på stolen.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Gaytjej
    tinis77 skrev 2010-08-11 19:21:48 följande:
    Britax hi-way, godkänd från 0-25 kg. Den är enkel att montera, tar lite plats i bilen och det behövs inte heller långa bälten. Eftersom han är ett halvår nu så är det ju ändå dax att byta ut babyskyddet, det bör bytas när de kan sitta ok.
    Om ni köper begagnad hi-way, kolla så att ni får med kil. Annars behövs det kanske köpas till för att få bättre lutning på stolen.
    Till hi-wayen alltså, OK, tack för tipset!

Är det fler av de fyra stolarna som behöver ngn form av löst tillbehör, som en bebisinsats eller ngt i den stilen?
  • The Bumblebee
    Gaytjej skrev 2010-08-12 11:30:19 följande:
    Till hi-wayen alltså, OK, tack för tipset!

Är det fler av de fyra stolarna som behöver ngn form av löst tillbehör, som en bebisinsats eller ngt i den stilen?
    Om du ska köpa Hi-Way, så tycker jag att du ska köpa till ett huvudstöd faktiskt. Min dotter är 11 månader nu, men huvudstödet kommer vi inet att ta bort än på ett bra tag. Med det får hon skönt stöd för huvudet när hon sover i bilstolen. Det heter "Headsupport" och kostar runt 179 kr. Kolla länken: www.britax.se/bilbarnstol/tillbehor
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Finns det bilstolar med ett intervall från ca 0-6 kg o upp mot kanske 20 kg?