• GashH

Gravida v 5 och 6 - vad har ni för symtom?

Hej
    jag är gravid i vecka 5+1 (vecka 6)...
    Det är min första graviditet..

Jag har inga symtom förutom möjligtvis något ömma bröst (i alla fal när man rör vid dem)
    Annnars känner jag inget, ingen värk, inget illamående, ej känslig för lukt.

Har ni några symtom, i så fall vilka?

Ni som är längre gångna än vecka 6, när fick ni era symtom o vad för symtom fick ni?

KRAM

• Svar på tråden Gravida v 5 och 6 - vad har ni för symtom?
  • ljusgläntan3030
    soosi skrev 2010-08-27 22:59:34 följande:
    Jag är i v 5 (4+6) och har hela tiden haft molande värk både natt och dag - fram tills idag då allting bara försvann.. jag har inte känt någonting alls under hela dagen och börjar bli orolig. Har någon varit med om att symptomen helt plötsligt försvinner från ena dagen till den andra? Har livmodern tagit en paus? För övrigt har jag bara ömma och svullna bröst..
    vad jag känner igen det där.. mitt har också bara avtagit.. bara lite tröttare på kvällen och ömmande bröst, resten bortfluget och det kan väl inte bara försvinna??
  • soosi
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-31 18:47:04 följande:
    vad jag känner igen det där.. mitt har också bara avtagit.. bara lite tröttare på kvällen och ömmande bröst, resten bortfluget och det kan väl inte bara försvinna??
    Jag är faktist väldigt orolig över vad det kan vara.. jag ringde BM och hon sa att jag skulle ringa tillbaka nästa vecka (v.7) för nu är det för tidigt att kunna se något.. :(
  • ljusgläntan3030

Det har kommit lite molvärk till mig nu så lite är tillbaks...

• vicky24

hej
    är i v5+5 har haft ömma bröst och en massa molnande mensliknande värk ...

• emeliefahlberg

i v. 5 kände jag ingenting :) brösten hade nog börjat ömma, men inge mer än så :)

• ljusgläntan3030

Jag plussade på bim-4 svaaagt.. nu på bim+1 så kommer plusset fast efter kontrollstrecket (CB).. när jag plussade sist (då det visserligen blev mf) så kom plusset innan kontrollstrecket.. vad betyder detta.. varför är det svagare plus denna gången.

Någon mer som testar med CB? Får ni ert pluss innan eller efter kontrollstrecket??

• Ilena

Är i v 5 eller 6 tror jag. Mina symptom är:
    urinen luktar annorlunda
    varm i ansiktet
    svettas mer
    hungrig och törstig
    lite svullen
    lite större bröst som är aningens ömma
    mer närvarande
    glad

• ljusgläntan3030
    Ilena skrev 2010-09-05 22:11:02 följande:
    Är i v 5 eller 6 tror jag. Mina symptom är:
    urinen luktar annorlunda
    varm i ansiktet
    svettas mer
    hungrig och törstig
    lite svullen
    lite större bröst som är aningens ömma
    mer närvarande
    glad
    jag har precis samma som dig...!!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Uskus

5+3

illamående, känslig för lukt, kissar ofta, halsbränna, lite mensvärk, trött och lite hormonell...

• bellbar
    GashH skrev 2010-08-05 18:44:55 följande:
    Hej
    jag är gravid i vecka 5+1 (vecka 6)...
    Det är min första graviditet..

Jag har inga symtom förutom möjligtvis något ömma bröst (i alla fal när man rör vid dem)
    Annnars känner jag inget, ingen värk, inget illamående, ej känslig för lukt.

Har ni några symtom, i så fall vilka?

Ni som är längre gångna än vecka 6, när fick ni era symtom o vad för symtom fick ni?

KRAM
    Samma som dig, förutom så har jag skaffat ett vip kort till toan
    Är i vecka 5+3 (v.6)
  • Elinpelin01

6+1 har inte fått några symptom alls. Lite mer kissenödig än vanligt kanske, och lite gasigare.. ;)

Fick missfall vid min tidigare graviditet men då klarade jag inte av kaffelukt, mådde illa på morgnarna och var jättetrött. Gick o satte mig och sov på lunchrasterna på jobbet. :)

Lycka till sllihop

• Lovelyness

Är också gravid i vecka 5+1 och jag har:

Ömma bröst
    Lite molvärk
    Blir varm lätt
    Törstig

:)

• ellabella76

Molande värk till och från,hugger till i nedre delen vid hastiga rörelser, illamående, hungrig men ändå inte, kissar, ömma bröst till och från, svettningar, törstig, irriterad,trött,svullen (på kvällarna ser det nästanut som en gravidmage i typ v 12). Men inget konstant ännu utan vissa dagar känns inget. Idag känns det dock som att illamåendetstegrat något. Gravid vecka 5+4, fjärde barnet

• Februaribäbis2015

Jag är i vecka 5+6 och jag har

Svullen mage

Lite små förstoppad, ( rädd att ta i för mkt);).

Hungrig

Ömma bröst

Växtvärk i livmodern

Snurrig och yr..

Finns de någon i vecka 5,6,7 som har lagt upp bilder på instagram? Alltid kul att följa:)!

Själv döljer jag fortfarande min graviditet ??!!

Kram!

• Ung och gravid

Detta är min första graviditet som vi har valt att gå vidare med, innan har det blivit abort och missfall...

Och jag har lyckats få alla symptom som man kan tänkas ha nu i början(är i v.5+3): illamående, svettig med febertoppar, huvudvärk, ont i svanken, svullen över magen, svullen i brösten, fruktansvärt ont i bröstvårtorna, trötthet, extrem magvärk i samband med blödningar(pratade med BM och hon sa att det kan uppstå då, behöver ej vara missfall..).

När jag diskuterade vidare allt detta med BM och kurator så sa de att det kan vara tvillingar, pga så kraftiga symptom! Har det i släkten. Ska på ultraljud om två dagar, så vi får hålla alla tummar och tår att det går vägen!

• jennie08

Jag är i vecka 5. Jag känner mig svullen och lite öm i brösten till och från. Magen känns ibland, det varierar mellan molvärk och plötsliga hugg :)

Illamående började igår men jag hoppas det går över för det är hemskt. Jag har inte kräkts men man känner sig inte på topp.

Idag har jag också fått en konstig känsla i underlivet några ggr, det strålar/ilar till och gör ganska ont. Tröttheten börjar komma också.

Svar på tråden Gravida v 5 och 6 - vad har ni för symtom?