• jason

Britax two-way

Vi ska köpa en tredje bilbarnstol som vår dotter ska ha hos sin farmor och funderar då på att köpa en begagnad britax two-way. Dom nya stolarna har stödben, men har alla two-way stödben eller är det bara från ett visst år?
    Visst går dom att ha framåtvända sen också?

• Svar på tråden Britax two-way
  • Småtokig

Vi köpte en ny two way sent i höstas och den var utan stödben.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Småtokig

På Britax hemsida är den oxå utan stödben. Har du bild på den? För det måste vara jättenytt i så fall

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Joico

Britax Two way finns inte med stödben överhuvudtaget.

Och ja, den är godkänd att användas framåtvänt men det är inte att rekommendera att använda s.k "kombistolar" framåtvänt. Köp en bältesstol när det är dags istället

• jason

Förlåt, jag var och dubbelkollade och det är en multi-tech vi har.

Ok, jag undrar samma sak fast med britax multitech.

• Joico

Britax Multi-tech är rätt ny och har alltid haft stödben.
    Även den godkänd för framåtvänt åkande, men som jag skrev tidigare så rekommenderas ingen kombistol att vändas framåt utan en bältesstol är starkt att föredra

• cicci85

Som sagt så har TW ingen stödben, är godkänd framåtvänd med bör bara användas bakåtvänd, bältet ligger fel och den ger för dåligt skydd framåtvänd. jag skulle inte heller använda mT framåtvänd pga dens tyngd och att mina barn åker bakåtvända tills de väger ca 25 kg.
    På baksidan av TW kan du se i plasten vilket år och månad den är tillverkad. 

Svar på tråden Britax two-way