• Amalia34

Bruna flytningar en vecka efter ägglossning en vecka innan röd mens

Hej alla,

Jag läste ett inlägg någonstans här (hittar inte tillbaka).
    Det handlade om bruna flytningar som kom en vecka efter ägglossning och därefter kom den riktiga röda mensen efter ytterligare en vecka, dvs 14 dagar efter ägglossning.

Det stämmer så för hur det brukar vara för mig. Kan det var så när ägget försöker fästa och att det inte fäster eller kan det vara något annat fel.

Vad har ni för erfarenheter?
    På fertilitetsavdelningen säger det att det är bra bara det kommer något, även det bruna. Om att mensens start räknas när det röda kommer.

• Svar på tråden Bruna flytningar en vecka efter ägglossning en vecka innan röd mens
  • Isolde7

Jag undrar samma sak men det verkar finnas lite kunskap omd et hos gyn,

• stina 76

tja en vecka efter ÄL kan ju stämma med nidblödning och att du sedan fått ett tidigt missfall så att mensen kommer på utsatt tid ändå, men sen kan man tydligen ha mellanblödningar ibland utan att det finns ngn direkt orsak (men om man har det regelbundet har jag hört att man ska söka läkare för du kan det vara ngt knas)

• Mireia

Hej!

Det du beskiver stämmer för mig. Ca en vecka efter ägglossning (ibland lite senare) brukar jag alltid få brunaktiga flytningar innan den riktiga mensen kommer, även när jag vet att jag inte är med barn. Jag har gjort flera ivf-försök utan att lyckas och nu börjar jag fundera på om det är något fel även på mig. Det är nämligen min man som har problem från början. Jag ska prata med gynekologen och höra om det kan ha något att göra med de bruna flytningarna innan mens. Allt kanske inte är som det ska med mig heller...

• annaerika

Jag fick lite vattninga röda flytningar, inte mens utan mer vattningt en vecka efter ÄL. Det höll i sig till och frn i 2 dagar. Trodde att mensen var på G men det blev ett plus på stickan.

• Amalia34

Någon som vet vad dessa bruna flytningar en vecka efter ägglossning och en vecka för mensstart betyder?

Missfall eller annat?

• Sara Jane

Jag kan inte svara på vad det betyder. Jag har dock haft så de senaste 6 åren och har inte fått några vetttiga svar. Jag tror inte att det är farligt men inte heller att det är optimalt (min egen tolkning). Jag har för mig att jag hört att akupunktörer sagt att mensen ska komma direkt utan föraning, att så är det när alla hormonnivåer i kroppen är i harmoni. Men som sagt inget direkt svar . . .

• Seanna

Hej!

Fick en brun flytning ca 5-6 dagar efter ÄL och fick sedan mens ca 8-9 dagar efter det. Mådde riktigt dåligt hela veckan innan mens, trodde helt klart att jag var gravid...men att ägget inte blev kvar... Blödningen efter ÄL tror jag var en nidblödning...

• Bispan

Så hade jag när jag åt Pergotime... tyder på att det INTE är så bra.. tror i alla fall jag..

Det kickar ju på så kroppen skapar extra östrogen....

• Bispan

Alltså... Pergotime kickar ju på så att kroppen skapar extra östrogen.

• Seanna

Hade det dock inte med Pergo då jag inte fick ÄL, men nu har jag förmodligen haft ÄL med bara Metformin...

• Minna72

...Någon som haft bruna flytningar direkt efter äl, alltså bara någon dag efter att ägget släppt?

• Elina Q

Hej! Jag fick en brun flytning i går men nu i dag har det inte hänt något... Jag har inte fått min mens än betyder flytningen att den är på G?
    Tacksam för svar! 

• Kanelknäckis
    Minna72 skrev 2006-01-19 20:12:45 följande:
    ...Någon som haft bruna flytningar direkt efter äl, alltså bara någon dag efter att ägget släppt?
    Jag har ätiti minipiller i ca 10 dagar med start efter mens, de funkade inte för mig så jag slutade dagen innan min beräknade ÄL . Igår på Äl+7 fick jag en brun flytning och idag inget mer. DEt kan lika gärna vara ägglossningsflytning.
Svar på tråden Bruna flytningar en vecka efter ägglossning en vecka innan röd mens