• ElismammaEmelie

Frågor kring; Mountain Buggy swift

Jag har precis vart och beställt en swift till min lille som beräknas komma i månadsskiftet okt/nov!

Jag har nu några frågor gällande vagnen:
    1. Kan man ha adapters till swiften för att fästa babyskyddet på chassit? (Vi har ett maxi Cosi?)
    Är det samma adapteras som till UJ?

2. Vilken åkpåse har du haft till din swift?

3. Hur har ni bäddat i liggkorgen för Er bebis? Speciellt på hösten?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-03 11:56
    Har du en Swift får du gärna dela med dig av din åsikter om vagnen i detta forum!

• Svar på tråden Frågor kring; Mountain Buggy swift
  • ElismammaEmelie
    Mållgan skrev 2010-09-10 11:36:21 följande:
    Jag gillar också den svart/röda sittdelen jättemycket och tycker faktiskt den funkar till en kille med, men sambon ville helt ha den svart/gråa och jag gillade den med, så det blev det. Tänkte också att grått passar mer till alls (vi väntar en tjej) och rött och rosa och lila och cerist och så är kanske inte lika fint..
    Liggdelen blev grå tillsist, sambon ville ha svart. Jag tycker den svarta är jättefin också men gillade det grå snäppet mer. Så så blev det då efter mycket om och men, grå liggdel, grå och svart sittdel. Diskret men ändå roligare än enfärgad, och det är ju trots allt sittdelen man har mest.

Har ni något namn till lillprinsen? *nyfiken*
    Jaa man måste ju tänka på att bebisen och dess kläder kommer att vara färgglad så det räcker antagligen. Det var så vi tänkte också, sen har jag inte hittat någon åkpåse än så man kan ju ta en roligare åkpåse med!
    Eller joo jag har hittat en från 7 A.M. men min kära sambo tyckte 1900 kr var lite förmycket pengar för en åkpåse, ibland förstår jg mig inte på honom allt, hihihii..

Jaaa det där med namn, det har varit väldigt svårt med killnamn tycker jag. Mycket lättare med tjejnamn!!
    Vi hade klart vad den skulle heta om det var en tjej jätte tidigt dock tror jag vi har bestämt oss för att det blir en liten Noah nu! Men vi kommer säkerligen ändra oss.
    Vad har ni för namn till er prinsessa??
  • Mållgan
    ElismammaEmelie skrev 2010-09-10 12:13:11 följande:
    Jaa man måste ju tänka på att bebisen och dess kläder kommer att vara färgglad så det räcker antagligen. Det var så vi tänkte också, sen har jag inte hittat någon åkpåse än så man kan ju ta en roligare åkpåse med!
    Eller joo jag har hittat en från 7 A.M. men min kära sambo tyckte 1900 kr var lite förmycket pengar för en åkpåse, ibland förstår jg mig inte på honom allt, hihihii..

Jaaa det där med namn, det har varit väldigt svårt med killnamn tycker jag. Mycket lättare med tjejnamn!!
    Vi hade klart vad den skulle heta om det var en tjej jätte tidigt dock tror jag vi har bestämt oss för att det blir en liten Noah nu! Men vi kommer säkerligen ändra oss.
    Vad har ni för namn till er prinsessa??
    Det finns ju många åkpåsar på Trader i jättefint skick om man kan tänka sig begagnat. Vi köpte vår på loppi.se och den var jättefin. 330 kr för en One Tre hill, svart, inkl frakten. Köpte även regnskydd (oanvänt) och skötväska One Tree hill på Tradera. Det blir himla mycket pengar totalt om man köper allt nytt, även om man blir himla sugen när man går i affärerna! För att inte tala omkläderna när man kikar förbi barnavdelningarna, oj oj oj.. Har ni handlat mycket kläder än?
    Min syster har två pojkar så jag har gått igenom allt "neutralt" och fått lådvis, och än så länge har jag bara köpt ett par vita byxor med röda hjärtan som vi tänkte ta hem henne i (ska hitta en body med), en body på tradera och ett par lacksandaler också på Tradera - jag kunde inte låta bli! Strl 16-17. =)
    Men mamma och svärmor har ju redan börjat shoppa loss.. skulle kunna handla hur mycket som helst men försöker begränsa mig lite än, annsrs får sambon fnatt haha!

Noah är ju jättefint! Även Noel gillar jag mycket. Min bästa vän hade dem och Neo som alternativ, men det blev en Neo till sist.
    Vi har väl mer eller mindre bestämt oss för Allie, om vi inte skulle ändra oss helt när hon kommer. I andranamn lutar det åt Noelle. Var även inne på Enya tidigare som förnamn, men har båda fastnat för Allie.
    Vad hade ni för tjejnamn innan ni visste?
    Det är så svårt att bara välja ett!
  • ModestyB

Om någon hittar ett bra erbjudande som inkluderar ligg och sittdel så vore jag tacksam för tips!

• ElismammaEmelie
    Mållgan skrev 2010-09-10 12:46:53 följande:
    Det finns ju många åkpåsar på Trader i jättefint skick om man kan tänka sig begagnat. Vi köpte vår på loppi.se och den var jättefin. 330 kr för en One Tre hill, svart, inkl frakten. Köpte även regnskydd (oanvänt) och skötväska One Tree hill på Tradera. Det blir himla mycket pengar totalt om man köper allt nytt, även om man blir himla sugen när man går i affärerna! För att inte tala omkläderna när man kikar förbi barnavdelningarna, oj oj oj.. Har ni handlat mycket kläder än?
    Min syster har två pojkar så jag har gått igenom allt "neutralt" och fått lådvis, och än så länge har jag bara köpt ett par vita byxor med röda hjärtan som vi tänkte ta hem henne i (ska hitta en body med), en body på tradera och ett par lacksandaler också på Tradera - jag kunde inte låta bli! Strl 16-17. =)
    Men mamma och svärmor har ju redan börjat shoppa loss.. skulle kunna handla hur mycket som helst men försöker begränsa mig lite än, annsrs får sambon fnatt haha!

Noah är ju jättefint! Även Noel gillar jag mycket. Min bästa vän hade dem och Neo som alternativ, men det blev en Neo till sist.
    Vi har väl mer eller mindre bestämt oss för Allie, om vi inte skulle ändra oss helt när hon kommer. I andranamn lutar det åt Noelle. Var även inne på Enya tidigare som förnamn, men har båda fastnat för Allie.
    Vad hade ni för tjejnamn innan ni visste?
    Det är så svårt att bara välja ett!
    Tack tipset om Loppi.se, där hade jag aldrig vart inne förut.

Vi hade Mary om tjejnamn men vi har ju vetat sen v 17 att det är en liten kille så det var bara att tänka om!
  • Mållgan
    ModestyB skrev 2010-09-11 08:23:06 följande:
    Om någon hittar ett bra erbjudande som inkluderar ligg och sittdel så vore jag tacksam för tips!
    Var bor du nånstans? Eller tänker du på nätet? Begagnat eller nytt?
  • ModestyB
    Mållgan skrev 2010-09-13 11:38:34 följande:
    Var bor du nånstans? Eller tänker du på nätet? Begagnat eller nytt?
    Jag bor i Stockholm, så jag tänker mig företag med gratis frakt om det ligger för långt bort (Uppsala, runt Nyköping, S-tälje osv går bra), vill ha en -10, men annars kvittar det om den är ny eller begagnad.
  • ElismammaEmelie
    ModestyB skrev 2010-09-13 14:02:59 följande:
    Jag bor i Stockholm, så jag tänker mig företag med gratis frakt om det ligger för långt bort (Uppsala, runt Nyköping, S-tälje osv går bra), vill ha en -10, men annars kvittar det om den är ny eller begagnad.
    Vi köpte vår på Bonti på Karlavägen!
    Tror att dom är "billigast" där om du skall köpa i butik.
  • Mållgan

hej hej!
    Undrar om det är nån som vet om man kan fälla ihop vagnen utan att ta av liggdelen? I affärern sa en att det gick och en att det inte gick. Och jag vill inte gärna prova om det nu är så att det inte går, då kanske man förstör nåt..

• natha01

Det finns en speciell bilstolsadapter för UJ Swift, jag har använt den  och är jätte nöjd!
    Jag har en UJ åkpåse, passar perfekt!
    Eftersom UJs åkpåse inte är så stor så är den perfekt att bädda med i liggdelen..

Det går inte att fälla ihop vagnen och fortfarande ha på liggdelen. Fästena knäcks..

• natha01
    Mållgan skrev 2010-09-09 14:12:23 följande:
    Förresten, är det någon som har/har provat UJ:s regnskydd till sittdelen på Swift? Jag köpte ett sånt på Tradera innan jag insåg att Swift hade ett eget (trodde det var samma)
    Blir UJ:s alldeles för stort eller funkar det..? Känns så onödigt att behöva köpa ett nytt till swiften eftersom de är rätt dyra och typ omöjliga att hitta begagnade..
    Eftersom UJ är ca 5-6 cm bredare än swift så fungerar det troligtvis inte! Swifts tillbehör är överlag ganska svåra att få tag på.. jag har fått beställa dem eller passat på när jag hittat dem i butik.
  • Mållgan
    natha01 skrev 2010-09-20 11:57:37 följande:
    Eftersom UJ är ca 5-6 cm bredare än swift så fungerar det troligtvis inte! Swifts tillbehör är överlag ganska svåra att få tag på.. jag har fått beställa dem eller passat på när jag hittat dem i butik.
    aha, vad synd... =( Tack för dina svar! Glad
  • ElismammaEmelie

Här var det lite tyst!!

Hur går det för Er med era Swiftar?
    Är ni nöjd? Finns det några nackdelar med vagnen? 
    Hur länge använde ni liggdelarna?

Kom igen nu så vi får fart på tråden!

• ElismammaEmelie
    ElismammaEmelie skrev 2011-02-24 17:15:54 följande:
    Här var det lite tyst!!

Hur går det för Er med era Swiftar?
    Är ni nöjd? Finns det några nackdelar med vagnen? 
    Hur länge använde ni liggdelarna?

Kom igen nu så vi får fart på tråden!

Just det, kanske skall svara själv också!

Jag har nu använt min Swift i 3-månader och är super nöjd!
    Jag bor i Sthlm och vi har haft en lång vinter med mycket snö,
    men jag tycker vagnen har vart super att köra iallafall.

Nackdelen med vagnen tycker jag är liggdelen,
    jag var dock skeptisk till denna innan vi köpte vagnen vilket säkert bidrar till mitt missnöje med denna!
    Den är väldigt liten nu när man behöver ha åkpåse och overall i vagnen.
    Vår son blev 3 -månader nu i dagarna och idag insåg jag att han inte kan ligga i liggdelen mer.
    Om vi skall ha några mer barn kommer jag ha en annan vagn som liggvagn,
    men ABSOLUT denna som sittvagn sedan!

• Taika

Köpte får Mountain Buggy Swift i våras och är jättenöjda. Vi har ingen liggdel utan köpte och började använda den när han var 6 mån.  Den är liten och smidig och sonen verkar sitta bra. Den tar inte mycket plats i bilen och jag kan manövrera den lätt. Det enda jag kan tycka är minus är att korgen känns liten, men så är ju vagnen mkt mindre än ex en Emma Ljunga så då kan man ju inte förvänta sig annat.

Svar på tråden Frågor kring; Mountain Buggy swift