• frufri

Hemmaföräldrar i Linköping??

Hej!  Jag tänkte höra med er hemmaföräldrar som finns i Linköping vad det finns för aktiviteter för barnen? Med hemmaförälder så menar jag er som valt att stanna hemma längre än vad föräldrapenningen räcker till.  Min dotter är snart ett år och till hösten ska vi gå på babysång och öppna förskolan. Det kanske är nog i början men jag funderar över vad det finns mer för saker man kan hitta på, och framför allt om det finns saker även för de lite äldre barnen (3-5 år)? Nu är det ju ett tag dit för min del men jag är nyfiken. Jag vill vara hemma med min dotter läääääänge men jag vill absolut att hon ska få träffa andra barn att leka med osv. Finns det gott om aktiviteter på den fronten? Eller blir det svårt när man inte vill lämna på dagis?

En annans sak som jag funderar på är om man får gå till lekparkerna som är inne på dagis området och leka med sitt barn?

• Svar på tråden Hemmaföräldrar i Linköping??
  • Missisbit

Hej!

Jag har precis flyttat till Linköping med min son som fyller
    1 år snart. Vore kul att hitta en promenad-kompis.. Skrattande

• Cacan

Hej! Bor utanför Linköping. Har en dotter på 3 i oktober o en son som fyller 1 i okt.
    Dottern har vi ahft hemma hela tiden. SKa skola in henne nu i sept/ oktober. Men sen vet vi inte hur mkt vi kommer ha henne där. Vill ju helst ha henne hemma hos mig o lillebror. Börjar märka att hon intresserar sig för andra barn o vill leka med dom så vi ska prova så får vi se. Dagiset är ett privat oxå och mkt bättre på alla sätt o vis om man jämför med det kommunala, mkt personal etc.

Är jätteglad att vi kan ha våra barn hemma! Det är mer värt än guld! Man får ju ALDRIG tillbaka denna tid i livet!

Vi har åkt VÄLDIGT MKT till ÖF på ett par olika ställen.

Hör gärna av dig/ er!

Svar på tråden Hemmaföräldrar i Linköping??