• Kakmonster

Använder ni bilbarnstol på utomlandssemestern (ej egen bil)?

Hej!
    Blev inspirerad av en annan tråd här...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder ni bilbarnstol på utomlandssemestern (ej egen bil)?
  • Fotavtryck

skulle vilja rösta ja och nej

skulle jag hyra bil?---JA
    åka taxi mella flygplats och båt eller liknande ----NEJ

Har flygit till storstäder och hyrt bil, o då hyr vi eller tar med egen bilstol.
    Men till thailand o filippinerna har vi inte haft med oss nån.

• norgesessan

Har bara åkt til lNorge, men det är ju också utomlands. Med tåg två ggr, och nu ska vi snart åka buss. Har med bilstol för att använda i mina föräldrars bil.
    Skulle vi av någon orsak åkt på solsemester nu medan barnen var för små att sitta framåtvänd i bilen hade jag hyrt bil med bakåtvända stolar (hade inte flygit med våra), eller avstått...
    Eftersom det nog är för svårt att hyra bil med 2 bakåtvända stolar utomlands så avstår vi av den orsaken. Är lika nogrann med säkerheten oberoende i vilket land vi är.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Dr Mupp

Ja ska vi åka bil så har vi bilstolar. Doc inte alltid bakåtvända då de är svåra att få tag i utomlands.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Tant Green

Nja... vi tog inte med bältesstolen när vi hyrde bil i Schweiz förra veckan, men vi hyrde en bälteskudde.

När dottern var 2 år behövde vi åka polisbil i Holland, de hade förstås ingen barnstol så då satt hon i mitt knä. Lite ironiskt att enda gången hon åkt bil utan barnstol var i en polisbil

• Stårschan

Jag håller med resten. Hyrbil, ja, då hyr jag givetvis med bilbarnstol. Taxi - nej.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Gurkburken

Vi tar antingen med egna stolar eller avstår att hyra bil, åka taxi etc när vi åker utomlands med barnen.
    Vi hyr tex inte bil i Spanien och låter vår 3-åring åka framåtvänd bara för att det är den typ av stol vi kan hyra där. Han åker bakåtvänd hemma och då skall han göra det utomlands också, annars avstår vi.

Svar på tråden Använder ni bilbarnstol på utomlandssemestern (ej egen bil)?