tips, råd vad kan man göra?? vill inte känna denna ångest..och jag vet ju vad som väntar denna gång..
Jag har en 5 åring sen tidigare och hennes förlossning gick åt helvete tog 68 timmar och sluta med sugklocka mm. och personalen var hemskt och jag vart förlossnings deprimerad i 1 år efter det.
Nu är jag gravid igen men en annan man som e far till detta barnet och han e underbar och vi vill ha det här barnet det e hans första, och nu e jag ju mer rädd än jag var innan med första och även då var jag förlossnings rädd..
och min barnmorska har jag sagt till 3 gånger att jag är förlossningsrädd.. och varje gång har hon sagt " va? är du förlossnings rädd? det tar vi senare.. det är så tidigt "
Jag är i vecka 14 nu och känner jag behöver känna mig ordentligt förberedd men vet inte hur? för jag vet ju hur hemskt det var första gången.. och det är inte just smärtan som gör mig rädd heller. och inte kontrollen heller..
jag är rädd att jag ska få ligga länge... bli utmattad.. vara sliten.. blir trött, deprimerad igen.. och inte kunna känna mig glad över barnet jag fått, och få känna mig såååå liten som dom fick mig känna första gången att jag inte fattar nå och DOM tog alla beslut gällande mig jag hade ingenting att säga till om.. kändes sjukt jobbigt.. min självkänsla och självförtroende var i botten efter förra gången..
vad ska jag göra?? nu e jag ju gravid och måste gå igenom detta igen.. och känns som att det skulle kunna bli exakt detsamma igen och det vill jag inte!..