• EricaN81

Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida

hej! Jag är själv överviktig, väger nära tre siffrigt och är 172cm lång...försöker bli gravid och kämpar även med att gå ned i vikt. Jag vet att övervikt minskar fertiliteten, men jag har varit gravid men det slutade i mf i januari. Nu vill jag gärna höra från andra i samma sits som kämpar för att bli gravida eller som blivit gravida "trots" övervikt...behöver få lite peppning att man faktiskt kan lycklas fast man är överviktig...

• Svar på tråden Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida
  • rosali84
    malinostrom skrev 2015-03-14 21:14:05 följande:

Jag är i chock. Kan inte tro att det är sant. phpqxLDmS66008.jpg

Grattis!!
  • Ritva
    Godbless skrev 2015-03-07 16:42:28 följande:
    Hej! Och grattis till erat underbara pluss!

Har inte läst igenom hela tråden och väger lika mycket som du. Hur gick ni till ett pluss? Gjorde ni något speciellt efter samlag? Har ni ätit olika preparat osv?

Hej och tack Glad
    Sorry segt svar, varit så trött så har inte blivit mycket tid vid datorn.
    Vi gjorde inget utöver det vanliga när vi plussade. Vi hade egentligen tagit en liten "paus" i alla bebisplaner i väntan på att få tid för utredning.

Så det som fungerade för oss var mer sex, men med mindre bebistankar i bakgrunden ;)
    Jag åt inga preparat alls.

• Ritva
    malinostrom skrev 2015-03-14 21:14:05 följande:

Jag är i chock. Kan inte tro att det är sant.

Vad kul med ett plus! Grattis!! :)
  • Yarrow

Hej vänner!! :) jag är ovanligt inaktiv nu märker jag

grattis till er som fått plus!!

Tänkte komma med en hälsning från mig och mina små. Oliver har hunnit bli 5 månader gammal och Hugo fyller 2 i maj. Tiden går så fort, känns som igår jag satt här och beklagde mig över att jag aldrig blev gravid ;)

Nu är det full rulle från morgon till kväll :)

gallery/image/5243287/full_600/phpXzz5RG39412.jpg]

• FamiljenO

Hej, jag och min man har en dotter på tre år och vi har försökt bli gravida med ett syskon sen slutet av sommaren. Jag vägde lika mycket när jag blev gravid sist och då tig det 5 månader. Nu är vi inne på vårt åttonde försök. Har bim på fredag 27/3.

Jag har regelbunden mens och ägglossning men tanken på att något skulle vara fel dyker upp i bland. Jag hoppas att denna tråden fortfarande är aktiv, hade varit skönt med lite support.

• Moolie
    FamiljenO skrev 2015-03-23 10:18:56 följande:

Hej, jag och min man har en dotter på tre år och vi har försökt bli gravida med ett syskon sen slutet av sommaren. Jag vägde lika mycket när jag blev gravid sist och då tig det 5 månader. Nu är vi inne på vårt åttonde försök. Har bim på fredag 27/3.

Jag har regelbunden mens och ägglossning men tanken på att något skulle vara fel dyker upp i bland. Jag hoppas att denna tråden fortfarande är aktiv, hade varit skönt med lite support.

Jag tror det finns något som heter sekundärt barnlös. Dvs att man har svårt andra och inte första.

Hoppas du får svar i tråden. Jag är inte jätte aktiv här längre... Många startar Facebook-grupper där man kan få svar...
  • Sourz
    FamiljenO skrev 2015-03-23 10:18:56 följande:

Hur har det gått? Är i samma situation.
  • FamiljenO
    Sourz skrev 2015-05-20 21:38:31 följande:
    Hur har det gått? Är i samma situation.
    Vi är fortfarande inte gravida men tog tag i det och vi har tid hos privat gyn i början av juni. Vi hoppas utesluta några direkt synbara fel och att få prova pergo.
  • Pommac1

Hej! Nu var det länge sedan. Här har vi försökt i tre år. Gjort tre IVF (första gången med gonal-f och då blev det ägg befruktade dock ingen graviditet, andra och tredje gången körde vi med medicinen menopur och har tyvärr inte fått några ägg befruktade) nu väntar ett till försök med gonal-f i höst och vi håller tummarna. Än har vi inte behövt bekosta något själva.

• amethyst
    Madelaiine skrev 2015-01-30 11:21:23 följande:

Hej allihopa,

Det var länge sedan. Tyvärr har vi haft väldigt tuffa tider ett tag. Vi lyckades ju få ett positivt test efter 34 månaders försökanden och efter misslyckat ivf och var överlyckliga att det fubgerade spontant. Men tyvärr så hade vi maximal otur, i vecka 15 drabbades jag av en infektion i livmodern och kroppen orkade inte så vattnet gick alldeles för tidigt och våran son föddes samma dag som vi gick in i vecka 16, den 3 december. Det har snart gått två månader men saknaden och smärtan kommer alltid finnas kvar.

Men nu försöker vi med ett syskon som vi hoppas får stanna hos oss, har BIM 4/2. Och hör två ivf-försök kvar, så det känns tryggt. All lycka till er alla <3

Vad ledsen jag blir av att läsa detta :( <3

Vi har försökt i 2 år nu utan resultat. Nu är fler vänner än någonsin gravida, min svägerska likaså efter många års kämpande. Är givetvis jätteglad för deras skull, samtidigt lite ledsen att det aldrig händer oss. Men igår brast det totalt. Sambons lillebror och hans tjej berättade i helgen att även dom väntar barn...som bara gjort några enstaka försök.. Känner mig nåt så enormt misslyckad.

Kram på er alla <3
  • Moolie
    Decibel84 skrev 2015-06-07 18:52:26 följande:

Eftersom IVF har en BMI gräns så ska vi nu testa insemination, imorgon:)

Hur gick det idag? :D
  • Decibel84
    Moolie skrev 2015-06-08 08:17:16 följande:
    Hur gick det idag? :D
    jodå det gick snabbt!
    trodde inte jag var klar men sköterska bara "sätt dig upp när du är redo"
    jahaaa e jag klar?:)

• Moolie
    Decibel84 skrev 2015-06-08 14:27:43 följande:

jodå det gick snabbt!

trodde inte jag var klar men sköterska bara "sätt dig upp när du är redo"

jahaaa e jag klar?:)

Hihi! Vissa saker är varken omständliga eller smärtsamma! Vilket man inte kan tro... Speciellt inte när man kommer från ivf-behandlingar....
  • Decibel84
    Moolie skrev 2015-06-08 16:25:03 följande:
    Hihi! Vissa saker är varken omständliga eller smärtsamma! Vilket man inte kan tro... Speciellt inte när man kommer från ivf-behandlingar....
    Nej, nu hinner man inte ens oroa sig för att sätta sig i gynstolen som man gjorde i början..nu skuttar ja ba upp
Svar på tråden Överviktiga som blivit gravida eller kämpar för att bli gravida