• mammasgullar

2 missfall på 3 månader!

Kan man verkligen ha sån otur??
    Detta är mitt andra missfall, blödningen började i tordags!

Jag är livrädd att inte kunna behålla en graviditet, Jag har tre graviditeter bakom mig, varav 2 missfall och den första graviditeten slutade i v 25.
    Min son överlevde så jag känner att jag har tur som har ett barn.

Men jag vill så gärna ge min son ett syskon, jag vill så gärna ge min man ett barn! Känner mig ganska misslyckad som inte kan detta,

Vet att ni säkert är många som tänker "bara 2 missfall jag har fått "si å så många", och jag vet att det kan vara en slump att jag får dessa missfall, och jag försöker tänka att det var något fel på embryot eftersom det stöttes ut, men likförbannat känner jag mig lika misslyckad som kvinna, som mamma och som fästmö.

Och det jobbiga är ju att jag verkar inte ha några problem att BLI gravid, bara att BEHÅLLA graviditeten..

Usch.. var bara tvungen att skriva av mig..

• Svar på tråden 2 missfall på 3 månader!
  • vanna

Åh vad hemskt för dig. Det måste vara fruktansvärt jobbigt. Har själv bara haft ett missfall .. har två barn sedan tidigare, men tyckte att det var nog jobbigt! Att känna sig ledsen och uppgiven är naturligt .. och allas känslor är subjektiva och går inte att jämföra med andras. Men även om du känner dig misslyckad, är jag ganska övertygad om att din man och ditt barn inte ser dig så.  

Jag hoppas verkligen att du kan få behålla nästa graviditet, och att du har kraft nog att orka med fler försök.
    Många styrkekramar till dig!!

• mammasgullar
    vanna skrev 2010-07-26 13:12:53 följande:
    Åh vad hemskt för dig. Det måste vara fruktansvärt jobbigt. Har själv bara haft ett missfall .. har två barn sedan tidigare, men tyckte att det var nog jobbigt! Att känna sig ledsen och uppgiven är naturligt .. och allas känslor är subjektiva och går inte att jämföra med andras. Men även om du känner dig misslyckad, är jag ganska övertygad om att din man och ditt barn inte ser dig så.  

Jag hoppas verkligen att du kan få behålla nästa graviditet, och att du har kraft nog att orka med fler försök.
    Många styrkekramar till dig!!
    Nej såklart min man inte tycker så.
    Men det är jobbigt för honom också.
    Jag ser det lite delvis så att även om jag inte skulle kunna få fler barn, så har jag ju iallafall min son,
    men min man har ju ingen biologisk son, känns så elakt om jag inte kan ge honom ett barn.

Vet inte hur länge eller hur mycket jag orkar, men jag försöker tänka lite så att när vi väl får vårat barn, är det ju inga tvivel i världen att hon eller han kommer vara efterlängtad!!
    Än på ett bra tag tänker varken jag eller sambo ge upp! Inte en chans.

Men så jobbigt när det är så tätt inpå. hoppas verkligen jag blir gravid snabbt igen, och att vi får behålla den lilla knodden.
  • vanna

Hoppas!!

Läste just på doktorn.com att folsyrabrist (B-vitaminbrist) hos både män och kvinnor kan vara en orsak till upprepade missfall... Men haka inte upp dig på nåt bara .. som jag skulle gjort! Är lätt att försöka hitta orsaker till det som går fel .. även om det inte behöver finnas nån särskild! Ville endå att du skulle få höra det, i fall detta kan vara en anledning till ert missfall!

Hoppas att du inte känner dig kränkt .. det var inte meningen! Kram

• mammasgullar
    vanna skrev 2010-07-26 13:35:42 följande:
    Hoppas!!

Läste just på doktorn.com att folsyrabrist (B-vitaminbrist) hos både män och kvinnor kan vara en orsak till upprepade missfall... Men haka inte upp dig på nåt bara .. som jag skulle gjort! Är lätt att försöka hitta orsaker till det som går fel .. även om det inte behöver finnas nån särskild! Ville endå att du skulle få höra det, i fall detta kan vara en anledning till ert missfall!

Hoppas att du inte känner dig kränkt .. det var inte meningen! Kram
    Har hört lite om folsyra men aldrig riktigt förstått vad de gör. De ska jag nog ta å kolla upp lite mer om.
    Försöker att inte haka upp mig på något, samtidigt som jag är livrädd med tanke på att ingen av mina 3 graviditeter har gått hela vägen ut.

Känner mig absolut inte kränkt, tvärtom, hjälpt, delvis för att du tar den tid för mig och bara skriver, och för att du inte bara skriver utan kommer med tips. Det börjar bli mer och mer sällsynt med människor som bara bryr sig.
    Tack.
  • AllyZ

Lider med dig. Har gatt igenom ett missfall och kan inte ens forestalla mig hur det maste kannas att ga igenom det tva ganger.

Jag tycker du ska krava hjalp nasta gang du blir gravid. Progesteron brukar skrivas ut for att behalla graviditet. De far gora blodprov och kolla dina hormonnivaer. Behover absolut inte vara nagot fel, missforsta mig inte, men man vill ju inte ta risken!

Jag ska ga till lakare sa fort jag blir gravid och fa progesteron eftersom jag forlorade mycket blod forra gangen och fick laggas in i tva dagar ar lakarna radda att det ska handa igen, darfor vill de se till sa att det inte hander. Det finns alltsa saker man kan gora for att oka chansen att behalla graviditeten! Sa kolla upp, det kanske ar nagot enkelt som hormonnivaer. Akupunktur ska ocksa vara valdigt bra for att forhindra tidigt missfall eftersom det jamnar ut hormonnivaer. 

• mammasgullar
    AllyZ skrev 2010-07-27 13:12:26 följande:
    Lider med dig. Har gatt igenom ett missfall och kan inte ens forestalla mig hur det maste kannas att ga igenom det tva ganger.

Jag tycker du ska krava hjalp nasta gang du blir gravid. Progesteron brukar skrivas ut for att behalla graviditet. De far gora blodprov och kolla dina hormonnivaer. Behover absolut inte vara nagot fel, missforsta mig inte, men man vill ju inte ta risken!

Jag ska ga till lakare sa fort jag blir gravid och fa progesteron eftersom jag forlorade mycket blod forra gangen och fick laggas in i tva dagar ar lakarna radda att det ska handa igen, darfor vill de se till sa att det inte hander. Det finns alltsa saker man kan gora for att oka chansen att behalla graviditeten! Sa kolla upp, det kanske ar nagot enkelt som hormonnivaer. Akupunktur ska ocksa vara valdigt bra for att forhindra tidigt missfall eftersom det jamnar ut hormonnivaer. 
    Ingen här har sagt någonting till mig, jag har inte förlorat mycket blod alls eller så, har haft lindriga blödningar vid missfallen, det enda man säger till mig är att vid 3 missfall startar man utredning, men jag är så inte så lycklig över tanken att kanske behöva gå igenom ett till, dessa två jag har bakom mig är tillräckligt jobbiga. Särskillt när alla är gravida runt om.

Min BM pratade iaf om något jag kunde få för att få mer regelbundna och förhoppningsvis kortare menstrationer, så väntar på samtal om det. Får se vad gyn säger om det.
    Så kan jag ju alltid höra vad dom säger om mina två missfall.
Svar på tråden 2 missfall på 3 månader!