• Nangijala

Hemmamammor i Borås?!

Blir helt tossig snart!!
    Har en liten tjej född i mars -10 och har vart hemma med henne sen dess. Har bott i Borås i ca 2 år, pluggade tidigare till sjuksköterska här men det ligger på hyllan fram tills februari. Känner inte så många här i stan så det vore toppen att ha någon annan än lillan att prata med på dagarna :)

• Svar på tråden Hemmamammor i Borås?!
  • Rocktroll
    Nangijala skrev 2010-08-19 11:29:56 följande:
    Ha, jag med :) Bor på alvestagatan!
    Jag bor på kellgrensgatan så vi är praktiskt taget grannar Tungan ute haha!
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Nangijala

Haha, ja där ser man.. tror jag kan ha sett dig påväg in till stan nån gång.. :)

• Rocktroll
    Nangijala skrev 2010-08-19 12:48:33 följande:
    Haha, ja där ser man.. tror jag kan ha sett dig påväg in till stan nån gång.. :)
    Mycket möjligt Glad jag brukar synas haha.
  • Nangijala

Haha Ja, sticker ut lite mer än en annan kanske :) Vad brukar du ha för dig på dagarna då?

• Rocktroll
    Nangijala skrev 2010-08-19 16:00:41 följande:
    Haha Ja, sticker ut lite mer än en annan kanske :) Vad brukar du ha för dig på dagarna då?
    Inte mycket. Nu letar jag jobb för fullt, annars tar jag det väääääldigt lugnt haha! Vilda börjar ju dessutom på dagis nästa vecka och går mellan 8.15-14.15 3 dagar i veckan så då kommer jag ha ännu tråkigare. Annars går dagarna åt att aktivera henne. Själv då?

För övrigt stirrar alla på en i Borås om man inte ser ut som alla andra Tungan ute tråkig stad! Flyttade hit från göteborg och där kan man ju se ut hur som helst. Här antar dessutom ALLA att bara för att jag i vanliga fall ha färgglatt hår, har inte det nu, så är man ung mamma. Får ju t.om visa leg när jag köper snus och är 26 Förvånad Aningen inskräkt stad.
  • Nangijala

Låter som jag då, fast jag letar ju inte jobb.. du får komma ner och hänga med mig och Lykke nån dag då :)
    Vi går väl in till stan och möter Linus på lunchen, sen går jag in och möter honom när han slutar kl 17.. ja det är väl så det är.. Tiden mellan så sitter jag väl mest i soffan.. svårt att leka med en 6 månaders liten tjej!

Ja jag kan tänka mig det! Men du är ju inte lastgammal heller :P

• Rocktroll
    Nangijala skrev 2010-08-19 16:55:30 följande:
    Låter som jag då, fast jag letar ju inte jobb.. du får komma ner och hänga med mig och Lykke nån dag då :)
    Vi går väl in till stan och möter Linus på lunchen, sen går jag in och möter honom när han slutar kl 17.. ja det är väl så det är.. Tiden mellan så sitter jag väl mest i soffan.. svårt att leka med en 6 månaders liten tjej!

Ja jag kan tänka mig det! Men du är ju inte lastgammal heller :P
    Vilket fint namn hon har Tyst ja så hade jag det också de första månaderna när Vilda var liten och vi bodde i göteborg. Då brukade vi åka till sambons jobb och hälsa på titt som tätt, se tv och ta det allmänt lugnt. Han jobbar fortfarande i götet och 3 skift dessutom så vi är ofta ensamma här hemma.

Nu håller lillan på att få sina första tänder så nu är det massor av gnäll och hon har hittils sovit 4 timmars middag idag. I vanliga fall 1½-2 så här är det en TRÖTT tjej. Får se om hon ens orkar med dagis imorgon.

Jag tyckte för övrigt att det var ganska tråkigt att gå hemma när Vilda var under året men nu är det skitkul Tyst hon är så rolig! Och då är mina dagar slut. Typiskt!
  • Nangijala

Ja vi gillart :) Vilda var också med på listan över favoriter!

Lykke har redan fått 2 tänder, tror en tredje är påväg men tror den dröjer lite..  Din tjej är över året va?
    Mm, gnälltjej här med, Hon fick 2 dos vaccin igår så hon är lite kinkig nu!

Ja man gör ju ingenting, gå till lekparekn är ju inget alternativ.. dyrt att springa till badhuset var och varannan dag.. Fast kommer väl sakna tiden när jag börjar plugga igen!

Vilket dagis går hon på??

• Rocktroll
    Nangijala skrev 2010-08-19 22:08:35 följande:
    Ja vi gillart :) Vilda var också med på listan över favoriter!

Lykke har redan fått 2 tänder, tror en tredje är påväg men tror den dröjer lite..  Din tjej är över året va?
    Mm, gnälltjej här med, Hon fick 2 dos vaccin igår så hon är lite kinkig nu!

Ja man gör ju ingenting, gå till lekparekn är ju inget alternativ.. dyrt att springa till badhuset var och varannan dag.. Fast kommer väl sakna tiden när jag börjar plugga igen!

Vilket dagis går hon på??
    Japp hon är 16 mån så hon är SEN med tänderna. Om hon inte fått några inom 2 mån så ska vi till tandläkaren och röntga. Men man ser ju att det ligger under hennes tandkött är bara så hårt att det tar lite tid.

Hon går på Linneagården här på Kellgrensgatan Glad hittils trivs hon jättebra och fröknarna är supergulliga. Idag är sista dagen av inskolning och nu är hon där från 8.15-14.15 så jag hoppas det går bra när hon t.om ska sova där. Men jag är nog nervösare än henne haha.
  • Nangijala

Ahaa,, ja det var likadant för en släkting till mig! hon åt knäckebröd med bara tandköttet :S

Okej, vad skönt att hon trivs :) haha ja jag kommer också vara galet nervös när lillan ska börja.. hade gärna gått hemma med henne längre men känner att jag vill blir klar med utbildningen och komma ur "fattigdomen" :)

• Rocktroll
    Nangijala skrev 2010-08-20 19:41:57 följande:
    Ahaa,, ja det var likadant för en släkting till mig! hon åt knäckebröd med bara tandköttet :S

Okej, vad skönt att hon trivs :) haha ja jag kommer också vara galet nervös när lillan ska börja.. hade gärna gått hemma med henne längre men känner att jag vill blir klar med utbildningen och komma ur "fattigdomen" :)
    Ja vilda kan äta typ allt :) Hon äter knäckebröd hur lätt som helst.

Ja man vill ju gärna gå hemma längre men jag hade inga dagar kvar så vad gör man. Men hon verkar trivas och det gör det hela mycket lättare. Jag är fattig som en kyrkråtta och vi försöker spara till bröllop, ingen lyckad kombo.
  • Theres

Halloj! Är oxå hemma med barn, tjejen är 2 år o nåra månader o lilleman är snart 9 månader. Nu efter semestern börjar ju alla jobba igen o man kommer vara själv en del har ja listat ut.. hihi.. har ni träffats något eller pratar ni mest här?

• Rocktroll
    Theres skrev 2010-08-20 20:07:37 följande:
    Halloj! Är oxå hemma med barn, tjejen är 2 år o nåra månader o lilleman är snart 9 månader. Nu efter semestern börjar ju alla jobba igen o man kommer vara själv en del har ja listat ut.. hihi.. har ni träffats något eller pratar ni mest här?
    Pratar Glad men dig har jag ju träffat innan på en träff för en annan grupp..som dog ut. Hej! Glad
  • Nangijala

Ja det där med dagar och pengar är inte alltid lätt!
    Men bara Lykke (och vi) har mat och hon blöjor så får man väl vara nöjd :) Ja nästan så känns det iallafall..
    Hur gick det för Vilda idag då?

• Rocktroll
    Nangijala skrev 2010-08-20 22:51:24 följande:
    Ja det där med dagar och pengar är inte alltid lätt!
    Men bara Lykke (och vi) har mat och hon blöjor så får man väl vara nöjd :) Ja nästan så känns det iallafall..
    Hur gick det för Vilda idag då?
    Det gick bra :) det enda var att hon inte hade velat sova middag men det kan man förstå när det var första gången och dom äldre barnen låg och prata i samma rum.
  • Theres

Hihi, ja men visst ja..=) Såg det nu.. hihi.. lite rörig är man allt fortfarande..=)

Svar på tråden Hemmamammor i Borås?!