• edion

Hur gör man när fadern motarbetar

Jag har nyss startat ett förhållande med en underbar flicka och med på köpet fick jag 3st barn som hon hade sewdn tidigare. Jag har absolut inget emot detta utan tycker det är trevligt då jag gärna vill ha egna barn och tycker detta är ett bra sätt att ta sig in lite i rollen som förälder. Nu är det dessvärre så att barnens pappa hyser främlingfientliga tanakr vilket inte gör detta sålätt då jag är adpoterad. Han försöker få den äldsta att tycka illa om alla som inte är ariska. Då on är 4 år så lyssnar hon såklart på vad Pappa säger och sedan är jag världens värsta monster när hon kommit därifrån. Jag vill bara att det ska fungera men vet inte hur mesig man ska vara när det gäller barnen. Ska man stå där och ta emot sparkar och slag tills mamman säger ifrån elelr ska man själv markera att det är fel trots att pappa sagt att det är rätt att göra så. Snälla hjälp mig och vill ni ge mig övriga tips på vad man bör tänka på för att få förhållande med barn att fungera så är detta jäkligt välkommet

• Svar på tråden Hur gör man när fadern motarbetar
  • Mama Africa

Oj, vad tråkigt att det blivit sådär. Men du, jag tycker att du ska prata ihop dig med mamman så att ni är överens om hur ni ska agera mot flickan. Självklart ska du själv kunna markera rätt och fel, men om inte mamman är med på banan kan hon ta det på fel sätt. Lycka till!

• tokefia

Oj! Fy vad hemskt, vilket äpple till pappa då... Skapa rädslor hos barn, inte riktigt klokt! 
    Jag anser att DU ska markera att det är fel! Det är du som är utsatt. Hon är väl förmodligen i närheten. Det kommer uppstå massa otrevliga situationer för det stackars barnet när inte mamman är med, om ingen upplyser henne om att man inte får behandla människor på det viset! Givetvis ska du ju prata med henne innan. Men förhoppningsvis har hon inget emot att du gör det. 
     Hoppas att allt löser sig för dig!

Men jisses vad arg jag blev nu..IDIOTPAPPA!!! 

• skoladan

Du har självklart rätt att freda Dig mot sparkar och slag! Självklart ska Du INTE acceptera att bli sparkad och slagen. Du ska förhindra slagen och sparkarna. Parera helt enkelt. Säg klart och tydligt ifrån samtidigt som Du ser till att slagen och sparkarna inte går fram. Det gäller att hänga med. Så fort ett slag kommer tar Du tag i hennes hand/arm och förhindrar att slaget når Dig. Du har all rätt i världen att freda Dig från slag.
    Vuxna får inte slåss. Men barn får inte heller slåss!!
    Sen är det ju en annan sak som Du över huvud taget ska ge Dig in i en relation med en som har tre små barn.

Svar på tråden Hur gör man när fadern motarbetar