• SretnaJa

Finns det någon ONLINE "Fylla-i-bok" för barnens utveckling? :)

Jag har 2 böcker här hemma. Men har jag fyllt i dem? Nej. Lat? Ja. Det känns mycket lättare att skriva ner allting på datorn.

Därför började jag fundera och tänkte - Finns det ingen online tjänst för att fylla i uppgifter om barnens utveckling? Likt en riktig bok där man fyller i en massa uppgifter om sin bebis.

Tipsa mig och andra som kanske är lika intresserade :) Ifall det finns så att säga!

HOPPAS

• Svar på tråden Finns det någon ONLINE "Fylla-i-bok" för barnens utveckling? :)
  • slangbella

Jag använder "barnkammaren" här på FL som finns som val på ens egen sida. Där skriver jag in olika specifika händelser och framsteg som han gör.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tänk fel om du vill, men tänk själv - Doris Lessing ♥¸.?°´¯) ♥
  • macumba

Japp det finns Bebisboken.se
    Där fyller man i upp till 90 sidor om barnets utveckling och framsteg.
    När man är klar kan man välja om man skriver ut själv eller beställer en inbunden bok av det man har skrivit.
    Verkligen ett smidigt verktyg.

Kolla själv på www.bebisboken.se

• xSundanceKid

Var inne och kollade på bebisboken.se men jag fattar inte. Får man hem ett paket med grejerna eller får man beställa boken och sen fylla i på datorn och sen skriva ut den?

• macumba

Till xSundanceKid
    Vill man ge bort den som present beställer man presentasken innehållande presentkort.
    Vill man göra boken själv öppnar man bara konto.
    Innehållet görs på webben. Sedan skriver man ut själv eller använder utskrifts och inbindingstjänsten.

• emmeth

Jag tog hem iDailyDiary och skriver ner sådant som händer.

När ett år har gått ska jag använda informationen till att göra en fotobok :)

• Agent 355
    Faile skrev 2010-07-09 23:49:23 följande:
    Blogga.
    Och sen när ditt barn blivit ett år eller så finns det flera olika onlinetjänster som kan hjälpa dig att trycka bloggen som en bok...
Svar på tråden Finns det någon ONLINE "Fylla-i-bok" för barnens utveckling? :)